אחרי שמונה ימים: שריפה פרצה בעוטף עזה מבלוני תבערה

לאחר בדיקת חוקר שריפות, עלה כי הדליקה שהשתוללה בשעות הבוקר ביער שמחוני נגרמה כתוצאה מבלון תבערה. עדיין נבדקות נסיבות השריפה שפרצה ביער פלוגות

זמן צפייה: 00:27

שריפה פרצה היום (רביעי) ביער שמחוני, ולאחר חקירה של חוקר שריפות מכבאות והצלה אשקלון נקבע כי היא נגרמה כתוצאה מבלון תבערה. זאת אחרי שמונה ימים בהם לא פרצה אף דליקה כתוצאה מטרור הבלונים. כמו כן, החלה שריפה ביער פלוגות ליד קריית גת, שנסיבותיה עוד נבדקות.

לפני כשמונה ימים, כאמור, פרצה שריפה באזור עלומים בעקבות בלון תבערה - דליקה שהחלה לאחר כשבועיים של הפוגה. צוותי כיבוי הגיעו למקום וביצעו פעולות להשתלטות על האש, שבעטיה עלו באש כעשרה דונם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אחרי למעלה משבועיים: שריפה פרצה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

תחקיר ההיתקלות ברצועה: המחבל שהה כשעתיים בשטח ישראל

טיפול ברחפנים ופינוי אזרחים פלס': הושלמה ההיערכות למבצע בעזה

השריפה ביער שמחוני
השריפה ביער שמחוני | צילום: משה ברוכי יערן קק''ל,

אתמול ביקרו ראשי מפלגת כחול לבן בעוטף עזה והתייחסו, בין היתר, למתיחות בדרום. יו"ר המפלגה בני גנץ אמר: "נחתור להכרעה צבאית של חמאס, נפעל לכתוב באש את כל המרחב ונפעל בצורה קרקעית ככל שנרצה וכמה שנרצה. כל יוזמה תישאר בידיים שלנו ולא נקבל שום תנאי. אני ממליץ לראשי החמאס לחדול מהפרחת בלונים ומשיגור רקטות, ולממשלת ישראל אני ממליץ – צריך את האומץ להחליט".

לפיד אמר כי "בפעם הבאה ש-700 טילים יצאו מעזה לשדרות, תצטרכו להחליט איזה קבינט אתם רוצים – רא"ל אשכנזי או סמוטריץ'? יעלון או מירי רגב? גנץ ואני או אף אחד?". כמו כן הוסיף: "בפעם הבאה ראשי חמאס לא יקבלו מזוודות עם דולרים, אלא טיל מונחה לבית שלהם".

אשכנזי הוסיף ואמר כי "למדינת ישראל אין שום אינטרס ברצועת עזה למעט הביטחון והשבת הבנים. אנחנו נכריע את הכוח הצבאי של חמאס אם לא יהיה פה שקט".

Whatsapp Image 2019 08 06 At 1
משה (בוגי) יעלון, בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי | צילום: דניאל חג'בי, חדשות 13

ביום שישי האחרון הפגינו כ-6,000 פלסטינים בגבול רצועת עזה במסגרת הפגנות יום השישי השבועיות. חלק מהם יידו אבנים, והשליכו מטעני חבלה בקבוקי תבערה ורימונים לעבר כוחות צה"ל. משרד הבריאות בעזה מסר כי 51 מהמפגינים נפצעו, 24 מהם כתוצאה מירי של כוחות צה"ל.

כוחות צה"ל נערכו בכוחות מתגוברים לקראת ההפגנות השבועיות, לאחר התקרית יום לפני כן שבמסגרתה פעיל חמאס פתח בירי לעבר קצין צה"ל ושני חיילים. כזכור, מחקירה ראשונית של ההיתקלות בין כוח צה"ל לבין פעיל חמאס, האני אבו סלאח, בגבול הרצועה, עולה כי המחבל שהה בשטח ישראל כשעתיים. כך סיפר אתמול קצין בכיר באוגדת עזה בשיחה עם כתבים צבאיים. מפקד מחלקה מחטיבת גולני צה"ל נפצע בינוני ושני חיילים נוספים קל. אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי הגיע לבקר היום בבית החולים סורוקה את הקצין שנפצע. שני החיילים שנפצעו קל שוחררו אתמול מבית החולים.

פלסטינים מפגינים על גדר רצועת עזה

לפני כשלושה שבועות, במקביל להפגנות שמתקיימות על גבול הרצועה מדי יום שישי, פרצו שריפות בשלושה מוקדים באזור בארי. שירותי הכבאות אישרו כי אחד המוקדים פרץ כתוצאה מבלון תבערה. באותו יום הפגינו על גדר המערכת בגבול עזה, וכוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כדי להרחיקם. משרד הבריאות בעזה דיווח אז כי 97 פלסטינים נפצעו במהלך הפרות הסדר.

במהלך ההפגנה, גולת ברזל שיידו מהרצועה באמצעות קלע דוד גרמה נזק לרכב צה"לי לאחר שפגעה בחלון שלו. כמו כן, במהלך הפרות הסדר הושלכו מספר מטענים וזוהו כמה ניסיונות לחדור לשטח ישראל.