דיווח פלסטיני: אחיו של המחבל נהרג בעבר בהפגנות בגבול הרצועה

בתקשורת הפלסטינית דווח כי חמאס הודה שהאני אבו סלאח, שפתח באש ופצע 3 חיילי צה"ל, היה איש הארגון. שני החיילים שנפגעו קל שוחררו מביה"ח. אביו של הקצין: "אמר שתוך חודש הוא חוזר לגבול"

זמן צפייה: 02:55

תקרית הירי ברצועה: כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הבוקר (חמישי) כי המחבל שביצע את פיגוע הירי נגד כוח צה"ל הלילה בגבול רצועת עזה הוא האני אבו סלאח, חבר הזרוע הצבאית של חמאס, שהודה כי המחבל שייך לארגון. עוד דווח בעזה כי אחיו של אבו סלאח נהרג בהפגנות על הגדר לפני כמה שבועות.

שני חיילי צה״ל שנפצעו הלילה קל בהיתקלות שוחררו מבית החולים, והקצין שנפצע בינוני עדיין מאושפז. אביו של הקצין סיפר כי "הוא אמר לרופאים שבתוך חודש הוא חוזר לגבול, הוא נפצע יחד עם שני החיילים שלו. הבן שלי התקשר לפני שעלה למסוק ואמר 'אבא אל תילחץ אבל...' וקצינת הנפגעים צלצלה לאחר מכן".

לאחר התקרית, ביישובי עוטף עזה הוחלט על חזרה מלאה לשגרה, כולל המשך בניית המכשול ועבודות של חקלאים סמוך לגדר. בתוך כך, טקס החלפת מפקד אוגדה 252, עוצבת סיני של פיקוד דרום - יתקיים כמתוכנן בבסיס צאלים. מבחינת חמאס, האירוע הסתיים גם כן וברצועה חוזרים לשגרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תקרית בגבול הרצועה: 3 לוחמים נפצעו מירי מחבל שחצה מעזה וחוסל

טיפול ברחפנים ופינוי אזרחים פלס': הושלמה ההיערכות למבצע בעזה

אחרי למעלה משבועיים: שריפה פרצה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

אבו סלאח, המחבל שירה הלילה לעבר כוח צה''ל
אבו סלאח, המחבל שירה הלילה לעבר כוח צה''ל
אבו סלאח
אבו סלאח

במהלך התקרית שאירעה הלילה בדרום הרצועה, קצין צה"ל נפצע בינוני ושני חיילים נפגעו קל מירי מחבל שחדר מעזה לשטח ישראל - ונשא נשק מסוג קלצ'ניקוב ורימונים. במהלך חילופי האש במקום, במסגרתם השליך המחבל לפחות רימון אחד, הוא נהרג מירי כוחות צה"ל ודובר צה"ל רונן מנליס מסר כי המפגע פעל עצמאית. הלוחמים פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה שבבאר שבע.

מבית החולים נמסר כי הקצין שנפצע בינוני נותח ונמצא בהתאוששות. שני הלוחמים הגיעו במצב קל, כאשר רסיס מירי המחבל פגע בקסדה של אחד החיילים, והאחר נפצע בעור התוף.

כאמור, במהלך הלילה הכוחות זיהו חשוד שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, ובעקבות הזיהוי הקפיצו כוחות והוכרזה כוננות באזור. בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר חצה המחבל לשטח ישראל, פתח בירי והשליך לפחות רימון אחד לעבר לוחמים מגדוד 12 של חטיבת גולני והביא לפציעתם. המחבל הצליח לחמוק, וכוח צה"ל אחר הרג אותו.

התלולית שממנה על פי הדיווח ברצועה בוצע הירי לעבר כוח צה''ל
התלולית שממנה על פי הדיווח בוצע ירי לעבר כוח צה''ל

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190801-0708' autoplay='0' credit='' desc='כוחות צהל בהגנת יישובים במהלך האירוע' kid='1_qhu8pc04' duration='18'']

כמו כן, עמדת חמאס הותקפה על ידי טנק במהלך האירוע. על פי דיווחים פלסטיניים, העמדה שהותקפה ברצועה היא עמדת תצפית של של הפלגים הפלסטיניים, שנמצאת מזרחית לעיר חאן יונס.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, מסר: "עם סיום האירוע לפנות בוקר, הוסרו ההנחיות בישובים. במשך כל האירוע הייתי בקשר ישיר עם מפקד האוגדה ואנחנו ממשיכים לעקוב. אין שינוי בהנחיות. אנו מבקשים להודות לכוחות צה״ל על התגובה המהירה ועל פעילות ההגנה עלינו ומאחלים החלמה מהירה לחיילינו שנפצעו בתקרית. אני מחזק את תושבי הישובים הסמוכים שהושפעו מהאירוע ועברו לילה לא שקט. המועצה בקשר עם ההנהגות הישוביות וערוכה לתת מענה ככל שיהיה צורך".

מוקדם יותר, דיווחו גורמים פלסטיניים על חילופי האש, ודיווחו כי צה"ל שיגר פצצות תאורה במקום. במהלך האירוע נחסמו מספר צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים. תושבי כמה ישובים במועצה האזורית אשכול הונחו תחילה להישאר בבתיהם, אך ההנחיה הוסרה כעבור זמן קצר. לעת עתה צה"ל החזיר את השגרה לישובי עוטף עזה.