תקרית בגבול הרצועה: 3 לוחמים נפצעו מירי מחבל שחצה מעזה וחוסל

קצין צה"ל נפצע בינוני ושני חיילים נפצעו קל במהלך חילופי אש שהתפתחו בסמוך לגבול, לאחר שמחבל חמאס שפעל לבדו חצה לשטח ישראל. במהלך האירוע הותקפה עמדת חמאס. חזרה לשגרה בעוטף עזה

זמן צפייה: 05:09

במהלך תקרית ירי שאירעה הלילה (חמישי) בדרום רצועת עזה, קצין צה"ל נפצע בינוני ושני חיילים נפצעו קל מירי מחבל חמאס שנשא נשק מסוג קלצ'ניקוב ורימונים שחדר מעזה לשטח ישראל, ופעל לבדו. במהלך חילופי האש שהתפתחו במקום, שבמסגרתם השליך המחבל לפחות רימון אחד, נהרג המחבל מירי כוחות צה"ל. הלוחמים פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה שבבאר שבע. בעוטף עזה חזרו לשגרה לאחר האירוע

מבית החולים נמסר כי הקצין שנפצע בינוני נותח ונמצא בהתאוששות. שני הלוחמים הנוספים במצב קל, וישוחררו בשעות הקרובות. הרסיס מירי המחבל פגע בקסדה של אחד החיילים, והאחר נפצע בעור התוף.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190801-0708' autoplay='0' credit='' desc='כוחות צהל בהגנת יישובים במהלך האירוע' kid='1_qhu8pc04' duration='18'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טיפול ברחפנים ופינוי אזרחים פלס': הושלמה ההיערכות למבצע בעזה

אחרי למעלה משבועיים: שריפה פרצה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

רצועה,עזה, רצועת עזה, ירי, מתיחות בדרום
תקרית ירי בדרום הרצועה

במהלך הלילה הכוחות זיהו חשוד שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, ובעקבות הזיהוי הקפיצו כוחות והוכרזה כוננות באזור. בסביבות השעה 2 לפנות בוקר חצה המחבל, איש חמאס, לשטח ישראל כשהוא חמוש בקלצ'ניקוב ורימונים, פתח בירי והשליך לפחות רימון אחד לעבר לוחמים מגדוד 12 של חטיבת גולני והביא לפציעתם. המחבל הצליח לחמוק, וכוח צה"ל אחר הרג אותו במרחב הסוללות. כמו כן, עמדת חמאס הותקפה על ידי טנק במהלך האירוע. על פי דיווחים פלסטיניים, העמדה שהותקפה ברצועה היא עמדת תצפית של של הפלגים הפלסטיניים מזרחית לעיר חאן יונס. אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה, נמצא בשטח וניהל את האירוע.

Whatsapp Image 2019 08 01 At 0
תיעוד פלסטיני של עמדת חמאס שהותקפה
תיעוד פלסטיני של התלולית עליה התרחשה תקרית הירי

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, מסר: "עם סיום האירוע לפנות בוקר, הוסרו ההנחיות בישובים. במשך כל האירוע הייתי בקשר ישיר עם מפקד האוגדה ואנחנו ממשיכים לעקוב. אין שינוי בהנחיות. אנו מבקשים להודות לכוחות צה״ל על התגובה המהירה ועל פעילות ההגנה עלינו ומאחלים החלמה מהירה לחיילינו שנפצעו בתקרית. אני מחזק את תושבי הישובים הסמוכים שהושפעו מהאירוע ועברו לילה לא שקט. המועצה בקשר עם ההנהגות הישוביות וערוכה לתת מענה ככל שיהיה צורך".

Whatsapp Image 2019 08 01 At 0
תקרית ירי בדרום הרצועה

מוקדם יותר הלילה דיווחו גורמים פלסטיניים על חילופי האש, ודיווחו כי צה"ל שיגר פצצות תאורה במקום. במהלך האירוע נחסמו מספר צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים. תושבי כמה ישובים במועצה האזורית אשכול הונחו תחילה להישאר בבתיהם, אך ההנחיה הוסרה כעבור זמן קצר. לעת עתה צה"ל החזיר את השגרה לישובי עוטף עזה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190801-0443' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פלסטיני: תקרית הירי בדרום הרצועה' kid='1_shcqaecp' duration='9'']

כוחות הביטחון במשימת הגנת היישובים לאחר תהקרית
כוחות הביטחון במשימת הגנת היישובים לאחר תהקרית | צילום: דו''צ

אתמול הודיע צה"ל כי השלים את היערכותו המבצעית למלחמה ברצועת עזה. זאת, בתום תרגיל בן ארבעה ימים שערכה אוגדת עזה וכונה "ארבע עונות". התרגיל דימה מלחמה כוללת עם חמאס ברצועת עזה, כמו גם תרחיש שבו צה"ל מתמודד עם מלחמה בזירות נוספות.

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, הגדיר את עזה כזירה הנפיצה ביותר מבחינת מוכנות למלחמה. על פי הנחיית הרמטכ"ל, צה"ל אמור היה להשלים עד היום את היערכותו, הן מבחינת אימון החטיבות והאוגדות האמורות להשתתף במבצע הבא, והן מבחינת תקינות והשלמת ציוד הלוחמים.

עוד במסגרת ההיערכות למלחמה הבאה, עסק צה"ל בתרחיש של פינוי רחב של אוכלוסייה פלסטינית במקומות שבהם יפעל, תוך השארת מסדרונות הומניטאריים פתוחים. בנוסף, הצבא הצטייד באמצעי לחימה חדשים שחלקם מיועדים למלחמה במנהרות.

תראו''ג עזה
תראו''ג עזה | צילום: דובר צה''ל