משרד הבריאות בעזה: הרוג ו-57 פצועים בעימותים עם צה"ל

כ-5,000 בני אדם הפגינו לאורך גבול הרצועה. בין היתר, הם יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל, שהגיבו בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות. במקביל, שתי שריפות בעוטף כתוצאה מבלוני תבערה

זמן צפייה: 01:20

המתיחות בדרום: צעיר פלסטיני נהרג ו-57 נוספים נפצעו היום (שישי) בעימותים עם כוחות הביטחון סמוך לגבול רצועת עזה - כך נמסר ממשרד הבריאות בעזה. כ-5,000 פלסטינים הפגינו לאורך חמישה מוקדים בגדר המערכת. בין היתר הם יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל, שהשיבו בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות. במקביל, שתי שריפות פרצו במועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. כוחות הכיבוי השתלטו על האש.

ההפגנות נערכו היום בסימן "הגולן הערבי-הסורי". לדברי מארגני המחאה, המפגינים מביעים הזדהות עם סוריה לאור ההכרה של הממשל האמריקני, בראשות הנשיא דונלד טראמפ, בריבונות ישראלית על רמת הגולן. בעקבות זאת, חלק מהמפגינים מניפים את דגלי סוריה.

בתוך כך, לוחמי צה"ל עצרו חשוד שחצה את גדר המערכת בצפון רצועת עזה כשברשותו סכין, והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

כתבות נוספות בנושא: 

תקיפת צה"ל בעזה: מסר לחמאס: רסן את הג'יהאד האסלאמי • פרשנות

לקראת חידוש הפגנות הפלסטינים: בגדר הרצועה: דריכות במערכת הביטחון

רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה מול חופי ישראל

הפגנות ברצועת עזה
הפגנות ברצועת עזה | צילום: צילום פלסטיני

כאמור, ההפגנות התחדשו בתום יממה מתוחה לאחר שיגור שתי הרקטות לעבר יישובי העוטף ברביעי בלילה. אתמול, אמר בכיר בג'יהאד האסלאמי כי אין החלטה להסלים את ההפגנות על הגדר, וכי היא לא תהיה אלימה. בשבוע הבא, כידוע, יציינו הפלסטינים את יום הנכבה, ובמערכת הביטחון נערכים גם לאפשרות של התפרעויות לקראתו.

ישראל העבירה בימים האחרונים מסר תקיף לחמאס, כי האחריות על הג'יהאד האסלאמי נמצאת על כתפיו, וכי עליו לרסן את הארגון. במידה וחמאס לא יעשה זאת, הבהירה ישראל, הג'יהאד האסלאמי עלול להרוס את ההסדרה ואף להוביל את האזור למלחמה.

הפגנות ברצועת עזה
הפגנות ברצועת עזה | צילום: צילום פלסטיני

אמש, כזכור, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, התייחס למתיחות המתחדשת בגבול רצועת עזה. "כל פגיעה בהתנגדות הפלסטינית באמצעות חיסולים תיענה בכל הכוח". את הדברים אמר בריאיון לעיתון "דאר אלחיאת". "נתקוף ערים גדולות ללא קשר להבנות שהושגו או יושגו בעתיד. לא יהיו לנו כל קווים אדומים". "אנחנו נמצאים בעימות מתמשך עם האויב", הוסיף נח'לה. לדבריו, "אנחנו בני ברית של כל מי שתומך בהתנגדות, ואויבים לכל בעל ברית ותומך ישראל".

הפגנות שבועיות ברצועה
הפגנות שבועיות ברצועה | צילום: צילום פלסטיני

נחאלה התייחס לקשר של ארגונו עם איראן: "אנחנו בעלי ברית של כל מי שתומך בהתנגדות שלנו לישראל. אנו מברכים את כל מי שעומד לצדנו במאבק מול הפרויקט הציוני, ובראשם איראן". מזכ"ל הארגון התייחס לביקור שייערך במהלך היום עם משלחת חמאס במצרים: "אני מעריך שהבנות הרגיעה יהיו על סדר היום שלנו, בנוסף למידת ההתחייבות של ישראל להבנות אלו".

הפגנות ברצועת עזה
הפגנות ברצועת עזה | צילום: צילום פלסטיני

במקביל, פלוגות "ירושלים" של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פרסמו סרטון תחת הכותרת "ממתינים לפקודה", ובו מסרים מאיימים כלפי ישראל, כגון "אנו יכולים להכאיב לאויב בכל ההתנחלויות שלו בעוטף עזה", "האויב ישלם את החשבון במערכה, לא רק אנחנו. לא נסכים להרג העם הפלסטיני", ו-"אנחנו נפגע בביטחון הישראלי ובחיי התושבים הישראלים בכל הערים. אנחנו לא נסכים בשום אופן לרגיעה תמורת רגיעה. אנחנו מעדיפים למות בשדה הקרב מאשר להיכנע".

מוקדם יותר אתמול, חמאס הודיע כי מנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, עזב את הרצועה בדרכו לקהיר, לאחר שקיבל הזמנה משר המודיעין המצרי, עבאס כאמל. מטרת הביקור, על פי חמאס, היא לדון בקשרים בין הארגון למצרים, במשטרה להקל את המצב הכלכלי ברצועה ובמספר סוגיות בעלות חשיבות משותפת.

שריפה סמוך למושב תקומה, מועצת שדות נגב
שריפה במועצה האזורית שדות נגב | צילום: רפי בביאן, ביטחון שדות נגב
מפקד גזרת צפון הרצועה של הגא״פ, בהאא אבו אל-עטא
מפקד גזרת צפון הרצועה של הגא״פ, בהאא אבו אל-עטא | צילום: דובר צה''ל
הפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה
הפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13