לקראת חידוש הפגנות הפלס' בגדר הרצועה: דריכות במערכת הביטחון

לאחר ירי הרקטות שלשום לעבר יישובי העוטף ובצל ביקור סינוואר במצרים, בצה"ל נערכים ליום מתוח בגבול. בכיר בג'יהאד האסלאמי: "אין החלטה להסלים את ההפגנות על הגדר"

זמן צפייה: 00:36

המתיחות בדרום: כוחות הביטחון נערכים הבוקר (שישי) ליום מתוח נוסף בדרום, לקראת חידוש ההפגנות בגבול רצועת עזה. זאת, בתום יממה מתוחה לאחר שיגור שתי הרקטות לעבר יישובי העוטף ברביעי בלילה.

אתמול, אמר בכיר בג'יהאד האסלאמי כי אין החלטה להסלים את ההפגנות על הגדר, וכי היא תהיה לא אלימה. בשבוע הבא, כידוע, יציינו הפלסטינים את יום הנכבה, ובמערכת הביטחון נערכים גם לאפשרות של התפרעויות לקראתו.

לעוד כתבות בנושא:

תקיפת צה"ל בעזה - מסר לחמאס: רסן את הג'יהאד האסלאמי • פרשנות

הג'יהאד האסלאמי: "חיסולים יובילו לתקיפת ערים גדולות בישראל"

צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה; 2 רקטות שוגרו לעבר יישובי העוטף

מפקד גזרת צפון הרצועה של הגא״פ, בהאא אבו אל-עטא
מפקד גזרת צפון הרצועה של הגא״פ, בהאא אבו אל-עטא | צילום: דובר צה''ל

ישראל העבירה בימים האחרונים מסר תקיף לחמאס, כי האחריות על הג'יהאד האסלאמי נמצאת על כתפיו, וכי עליו לרסן את הארגון. במידה וחמאס לא יעשה זאת, הבהירה ישראל, הג'יהאד האסלאמי עלול להרוס את ההסדרה ואף להוביל את האזור למלחמה.

אתמול, כזכור, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, התייחס למתיחות המתחדשת בגבול רצועת עזה. "כל פגיעה בהתנגדות הפלסטינית באמצעות חיסולים תיענה בכל הכוח". את הדברים אמר בריאיון לעיתון "דאר אלחיאת". "נתקוף ערים גדולות ללא קשר להבנות שהושגו או יושגו בעתיד. לא יהיו לנו כל קווים אדומים". "אנחנו נמצאים בעימות מתמשך עם האויב", הוסיף נח'לה. לדבריו, "אנחנו בני ברית של כל מי שתומך בהתנגדות, ואויבים לכל בעל ברית ותומך ישראל".

הפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה
הפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13

נחאלה התייחס לקשר של ארגונו עם איראן: "אנחנו בעלי ברית של כל מי שתומך בהתנגדות שלנו לישראל. אנו מברכים את כל מי שעומד לצדנו במאבק מול הפרויקט הציוני, ובראשם איראן". מזכ"ל הארגון התייחס לביקור שייערך במהלך היום עם משלחת חמאס במצרים: "אני מעריך שהבנות הרגיעה יהיו על סדר היום שלנו, בנוסף למידת ההתחייבות של ישראל להבנות אלו".

במקביל, פלוגות "ירושלים" של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פרסמו סרטון תחת הכותרת "ממתינים לפקודה", ובו מסרים מאיימים כלפי ישראל, כגון "אנו יכולים להכאיב לאויב בכל ההתנחלויות שלו בעוטף עזה", "האויב ישלם את החשבון במערכה, לא רק אנחנו. לא נסכים להרג העם הפלסטיני", ו-"אנחנו נפגע בביטחון הישראלי ובחיי התושבים הישראלים בכל הערים. אנחנו לא נסכים בשום אופן לרגיעה תמורת רגיעה. אנחנו מעדיפים למות בשדה הקרב מאשר להיכנע".

מוקדם יותר אתמול, חמאס הודיע כי מנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, עזב את הרצועה בדרכו לקהיר, לאחר שקיבל הזמנה משר המודיעין המצרי, עבאס כאמל. מטרת הביקור, על פי חמאס, היא לדון בקשרים בין הארגון למצרים, במשטרה להקל את המצב הכלכלי ברצועה ובמספר סוגיות בעלות חשיבות משותפת.