רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה מול חופי ישראל

צה"ל אישר כי הרקטה ששוגרה במהלך הערב התפוצצה בים, אל מול חופה של אחת מהערים בישראל. תושבי עוטף עזה דיווחו ששמעו פיצוץ עז

 שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל במבצע צוק איתן
שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל במבצע צוק איתן (ארכיון) | צילום: רויטרס

רקטה שוגרה הערב (שני) מרצועת עזה והתפוצצה בים, לחופי אחת מערי ישראל. יתכן כי השיגור התרחש במסגרת ניסוי. תושבי עוטף עזה דיווחו באותה שעה כי שמעו פיצוץ עז.

ביום שישי האחרון  הפגינו כ-7,000 פלסטינים בחמישה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה. כמה מאות יידו אבנים והשליכו מטעני חבלה. צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה. משרד הבריאות בעזה מסר כי 31 מפגינים נפצעו במהלך ההפגנות.

צילום: החדשות 13

הצוות המארגן את ההפגנות ברצועת עזה סיכם את יום ההפגנות וקורא ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להגיע לבקר ברצועת עזה. בהודעת הסיכום ציינו בעזה כי "על אבו מאזן להגיע לרצועה כדי להשתתף בדיון חירום אסטרטגי ולאומי לקראת הגשת עסקת טראמפ".

ביום שבת האחרון שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והתפוצצה בשטח הרצועה, כתוצאה משיגור כושל. כך עלה מבדיקת צה"ל בעקבות פיצוץ עז שנשמע במועצה אזורית שער הנגב. התרעת צבע אדום לא הופעלה באזור המועצה.

לפני כשבועיים, בערב ליל הסדר, הפגינו כ-6,000 פלסטינים בגבול רצועת עזה, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי 46 בני אדם נפצעו במהלך העימותים, בהם גם פרמדיקים ועיתונאים. במהלך ההפגנות, בוצע ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים ישראלים, אך בעקבות הירי כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של חמאס.