גנץ עקץ את נתניהו בארה"ב: "נמשיך בדיאלוג - לא בשיח מתריס"

שר הביטחון ביקר בפנטגון, נפגש עם שר ההגנה לויד אוסטין ודן עמו בין היתר במתיחות מול חמאס ובאיום הגרעיני מצד איראן: "דרך דיאלוג פתוח בדלתיים סגורות - אנו יכולים להשיג את יעדינו"

זמן צפייה: 01:01

שר הביטחון בני גנץ עקץ הלילה (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו בפנטגון, שם שוחח עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ואמר כי "את כל הדיונים נמשיך לעשות בשיתוף פעולה, בדיאלוג אסטרטגי שיתקיים בחדרים הסגורים ורק בהם. לא בתקשורת או בשיח מתריס".

"אני בטוח שדרך דיאלוג פתוח בדלתיים סגורות, וברוח של שיתוף פעולה ורצון טוב, אנו יכולים להשיג את יעדינו", אמר גנץ. "אנו נמצאים בתקופה של שינויים גדולים ואתגרים חדשים. דבר אחד נשאר יציב: הברית האסטרטגית והשותפות הערכית בין ישראל לבין ארצות הברית, והקשרים החזקים בין מערכות הביטחון שלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גורמים בגוש השינוי: סימני שאלה סביב יכולת המנהיגות של בנט

חיסון קורונה לילדים: עד כמה הוא בטוח, והאם הוא נחוץ? • מדריך

מסמך מהנדס מתריע: סכנת קריסה מיידית של "גשר המוגרבים"

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: לע''מ

שר הביטחון התייחס לאיום מצד איראן ואמר: "טהראן ממשיכה לפתח נשק גרעיני ולחמש מיליציות ברחבי המזרח התיכון. חשוב שנמשיך בדיאלוג בינינו כדי שההסכם ירחיק את איראן משאיפותיה. לצד זאת, ונוכח חומרתו של האיום, ישראל תמשיך לפתח יכולות שיאפשרו לה להגן על עצמה".

גנץ דן עם אוסטין גם במתיחות מול חמאס ואמר כי "אתגרים מביאים איתם הזדמנות לשינוי. אחרי ההישג הצבאי, חייב להתחיל מעשה מדיני שימנע חזרה לעימות. לארה"ב יש תפקיד מרכזי ביחד עם מדינות האזור המתונות שעימן אני עומד בקשר כדי שהתהליך יצליח".

כזכור, ביום שלישי התייחס נתניהו להתחמשות האיראנית ולשיח מול ארצות הברית בנושא ואמר: "אם אנחנו נצטרך לבחור בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר".

נתניהו התייחס לדברים שאמר בנושא לנשיא האמריקני, ג'ו ביידן. "אמרתי לו: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני', כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין - לכן הכלה זו לא אופציה".