נתניהו: נסכל את התחמשות איראן - גם במחיר חיכוך עם ארה"ב

רה"מ התייחס בטקס החלפת ראשי המוסד לניסיונות לפגוע בהתקדמות טהראן לנשק גרעיני, והסביר כי ישראל תעשה הכול כדי למנוע זאת. גנץ: "אם יש מחלוקות עם ארה"ב – נפתור אותן בחדרים סגורים"

זמן צפייה: 03:17

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים היום (שלישי) בטקס לחילופי ראש המוסד והתייחס להתחמשות האיראנית ולשיח מול ארצות הברית בנושא. לדברי נתניהו, "אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר".

נתניהו התייחס לדברים שאמר בנושא לנשיא האמריקני, ג'ו ביידן. "אמרתי לו: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין. לכן הכלה זו לא אופציה". 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהבוקר: הוסרו כמעט כל הגבלות הקורונה בישראל • המדריך המלא

האיומים על בכירי "ימינה": אבטחה מקסימלית על בנט ושקד

המתיחות בדרום נמשכת: צה"ל תקף תשתית של חמאס ברצועת עזה

איראן מציגה טילים חדשים
איראן מציגה טילים חדשים | צילום: רויטרס

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס גם הוא לאיום האיראני וביקר את יחסו של נתניהו לארצות הברית: "ממשל ביידן הוא ידיד אמת של ישראל, אין ולא תהיה לנו שותפה טובה מארה"ב. גם אם ישנן מחלוקות, הן יפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון המדינה", אמר גנץ והוסיף "איראן היא איום על היציבות האזורית ועל שלום העולם. היא מדינה מחוללת טרור ומקדמת תוכנית גרעין שמסוכנת למדינת ישראל".

הדברים של נתניהו נאמרים ברקע דו"ח סודי של סבא"א שפורסם מוקדם יותר היום. לפי הדו"ח, איראן העשירה אורניום פי 16 יותר ממה שמותר בהסכם הגרעין. למעשה, מאז ה-23 לפברואר, פקחים של סבא"א לא יכולים לראות מה קורה באתרי הגרעין. ההתקפה בנתנז פגעה בכמות הצנטריפוגות שפועלות ואיראן לא הצליחה להסביר עקבות של אורניום בשלושה אתרים שהפקחים היו בהם.

לפי דיווחים מהתעשייה האווירית האמריקנית, איראן ממשיכה להעשיר אורניום והפעם, ברמה הגבוהה ביותר אי פעם. בטהראן החלו להגביל את פעילות המפקחים באתרי הגרעין וזאת במטרה להפעיל לחץ על ארצות הברית שתסיר את הסנקציות שהוטלו על ידי הנשיא הקודם, דונלד טראמפ, שפרש מההסכם באופן חד צדדי בשנת 2018.