חיסון קורונה לילדים: עד כמה הוא בטוח, והאם הוא נחוץ? • מדריך

בתחילת השבוע הבא, מבצע החיסונים ייפתח גם עבור נערים בני 15-12. כדי להפיג את החששות של אלו שעדיין קצת מודאגים, ביקשנו מיו"ר איגוד רופאי הילדים לעשות לנו סדר ולענות על כל השאלות

זמן צפייה: 02:35

אחרי עיכובים וחששות, מבצע חיסוני הילדים נגד נגיף הקורונה יצא לדרך בשבוע הבא. אלא שלמרות שמשרד הבריאות נתן את אישורו לנערים בני 12 עד 15 להתחסן, לא מעט הורים עדיין חוששים לחסן את ילדיהם. בניסיון לעשות קצת סדר, ביקשנו מיושב ראש איגוד רופאי הילדים הפרופסור צחי גרוסמן לענות על כמה שאלות: למי מומלץ להתחסן בהקדם, אילו תופעות לוואי הילדים שלכם צפויים לפתח, ולמה החיסון מסוכן?

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דרעי: "טעיתי שלא עמדתי על רגליי האחוריות כשהממשלה התפרקה"

ליברמן תקף, גלנט האשים – דרעי התחרט: כותרות ועידת חדשות 13

מנדלבליט על פיצול תפקיד היועמ"ש: הנזק גדול מהתועלת

האם החיסון בטוח? 

"כן. לפני כחודשיים נערך מחקר של 'פייזר', ממנו עלה כי הבטיחות של החיסון דומה לחיסון של המבוגרים. מה גם, בארה"ב התחסנו כבר כמעט שלושה מיליון מתבגרים בני 12 עד 15 - ועדיין לא שמענו על איזושהי תופעה מיוחדת".

האם החיסון עלול לגרום לדלקת בשריר הלב?

"המספרים מראים שיש אפשרות לקשר בין מנה שנייה של התחסנות לבין דלקת שריר הלב, אבל חשוב לציין כי מתוך המקרים שאותרו - 95% הוגדרו כקלים".

מהן תופעות הלוואי?

"תופעת הלוואי השכיחה ביותר היא כאב במקום ההזרקה. בנוסף, יכולה להיות קצת חולשה או חום - אבל זה חולף בתוך יממה עד שתיים. אלו תופעות הלוואי שניתן יהיה לצפות להן גם בחיסון המתבגרים".

עד כמה החיסון נחוץ?

"מחלת קורונה בילדים היא לא מחלה קלה. כיום בישראל מצב התחלואה הוא קל, ולכן קובעי המדיניות אמרו שההתחסנות כרגע היא לא דחופה. יש מקום להתייעצות בין הרופא לבין ההורים אם כדאי להתחסן כעת או להמתין. אין לחץ להתחסן כי המחלה באמת לא מידפקת על שערינו".