5 שנים ל"צוק איתן": הלוחמים במפגש ראשון לאחר הקרבות בשג'אעיה

רבים מלוחמי גולני, שנלחמו נגד חמאס ואיבדו חברים לנשק, לא התראו מקיץ 2014. כעת, הם מדברים על הפצעים הפתוחים והחוויות ששינו את חייהם. "זו הייתה אינטראקציה מאוד אינטנסיבית עם האויב"

זמן צפייה: 06:29

חמש שנים ל"צוק איתן": רבים מלוחמי הפלוגה הרובאית בגדוד 51 של חטיבת גולני, לא התראו מאז קיץ 2014, אז נלחמו נגד מחבלי חמאס בקרבות קשים בשכונת שג'אעיה‎ - בהם איבדו מפקדים וחברים לנשק. כעת, חמש שנים אחרי, הלוחמים נפגשים ומדברים על הפצעים הפתוחים והחוויות ששינו את חייהם.

במהלך הקרבות, בגדוד 13 שפעל בסמוך, אירע אסון הנגמ"ש שבו נהרגו שבעה חיילים, כולל אורון שאול שגופתו נחטפה ע"י מחבלי חמאס. מתן אלבז, לוחם בגולני בזמן המבצע, סיפר: "בכל רגע נתון זה היה יכול להיות אתה או כל אחד מחבריך, ולכן אתה מזדהה איתם וזה כואב לך". דניאל זריפוב הוסיף כי "זו הייתה אינטראקציה מאוד אינטנסיבית עם האויב, כל היום וכל הלילה אנחנו מקבלים טילים".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

נתניהו: "כדאי שאיראן תזכור שמטוסינו מגיעים לכל מקום במזה"ת"

חמאס זנח את פרויקט המנהרות – ומשקיע ברקטות משופרות • פרשנות

החרדי ששוטר משך בפאותיו: "הפחד היה נורא – זו השפלה גדולה"

לוחמי גולני בצוק איתן
לוחמי גולני בצוק איתן | צילום: החדשות 13

לאחר שטיל נ"ט פגע במבנה שבו שהו הלוחמים, המבנה נדלק והתחיל לעלות באש. סרן אלישמע ג'ייקובס, מפקד הפלוגה בזמן המבצע, סיכן את חייו למען לוחמיו על מנת להציל אותם מהאש. "בסך הכול רציתי להחזיר את החיילים שלי בשלום, הייתי עושה את זה שוב", סיפר ג'ייקובס בצניעות. אלוף פיקוד דרום ב"צוק איתן", אלוף סמי תורג'מן, העניק לג'ייקובס צל"ש בעקבות מעשיו, וחמש שנים לאחר האירועים ג'ייקובס אמר לחייליו: "זה לא שלי - זה של כולם. אני מעריץ אתכם על זה שבכלל חשבתם להקריב את חייכם".

כיום, כאשר אנחנו שומעים על מתיחות בדרום ברקע סבב ההסלמה האחרון, לוחמי הפלוגה הרובאית מקיץ 2014 כבר מילואימניקים, ומדברים על העננה שמרחפת מעליהם - האם יאלצו שוב להיכנס לעזה ואף לחזור לשג'אעיה‎?