נתניהו: "כדאי שאיראן תזכור שמטוסינו מגיעים לכל מקום במזה"ת"

רה"מ ביקר בטייסת מטוסי ה-F-35 ושלח מסר לטהראן: "איראן מאיימת לאחרונה בהשמדת ישראל, אך אנו יכולים להגיע לשם וגם לסוריה". נתניהו קיים במקום דיון ביטחוני עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר

זמן צפייה: 00:38

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו שלח היום (שלישי) מסר מאיים לאיראן במהלך ביקור בטייסת מטוסי ה-F-35: "אני רואה את כל מערכות הנשק שלנו והמטוסים שלנו, וכאן מאחוריי מטוס ה'אדיר', ה-F-35. איראן מאיימת לאחרונה בהשמדת ישראל; כדאי שהיא תזכור שהמטוסים האלה יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון גם לאיראן ובוודאי גם לסוריה". במהלך הביקור קיים נתניהו דיון ביטחוני עם הרמטכ״ל רב אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ופורום מפקדי חיל האוויר בבסיס נבטים.

כתבות נוספות בחדשות 13:

חמש שנים אחרי "צוק איתן": האם עזה הולכת להסדרה או להסלמה?

המטוס שנחת נחיתת חירום שוב קורקע – והנוסעים בנתב"ג זועמים

נתניהו על הודעת איראן: "העשרת האורניום – צעד מסוכן מאוד"

רה''מ נתניהו בביקור בבסיס חה''א נבטים
רה''מ נתניהו בביקור בבסיס חה''א נבטים | צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

כזכור, מוקדם יותר השבוע נתניהו התייחס להודעת איראן על כך שתעלה את רמת העשרת האורניום בניגוד למגבלה עליה סוכם בהסכם הגרעין, ואמר כי "העשרת האורניום זה צעד מאוד מסוכן". הדברים נאמרו בפתח ישיבת הממשלה.

נתניהו הוסיף ואמר: "אני קורא לידידיי, מנהיגי צרפת, בריטניה וגרמניה - תנקטו בפעולות שהבטחתן לנקוט ותטילו את הסנקציות. אתן חתמתן על ההסכם הזה ואמרתן שברגע שאיראן תבצע את הצעד הזה - תגיבו. איפה אתן? אני שואל מתוך ידיעה משותפת של ההיסטוריה, כשמשטרים טוטאליטריים תוקפניים עוברים את הגבול יכולים לקרות דברים מסוכנים. אנחנו פועלים נגד התוקפנות האירנאית כל הזמן ולא נותנים לה להתבסס - אנחנו מקיימים את מה שאני מבקש מכן לקיים בתחום שלכן".

כאמור, הדברים הללו הגיעו אחרי שסגן שר החוץ האיראני עבאס אראקצ'י הודיע באופן רשמי על כך שאיראן תעלה את רמת העשרת האורניום לרמה הנדרשת עבור תחנת הכוח הגרעינית בבושהר. על פי גורמים ברפובליקה האסלאמית, מדובר על רמה של 5% - החורגת מהמגבלה של 3.67%, עליה הוסכם בהסכם הגרעין עם המעצמות. כמו כן, אמר ארקא'צי כי מכתב בנושא יישלח היום על ידי שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זאריף לשרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני.

רה''מ נתניהו בביקור בבסיס חה''א נבטים
רה''מ נתניהו בביקור בבסיס חה''א נבטים | צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית הודיעה כי פקחיה שנמצאים באיראן ידווחו ברגע שיוודאו כי טהראן אכן העלתה את רמת העשרת האורניום והפרה את הסכם הגרעין. "אנו מודעים להודעת איראן - ונודיע ברגע שנגלה על כל התפתחות בנושא", נמסר.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, גינה את ההחלטה האיראנית להגביר את העשרת האורניום - כך על פי גורם המקורב לנשיא. לדבריו, מקרון ציין כי ב-15 ביולי יחודש הדיאלוג בין המדינות, אך לא פירט מעבר לכך.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשתמש באמצעים חוקיים במסגרת הסכם הגרעין, על מנת להגן על האינטרסים שלנו ברקע הטרור הכלכלי שמפעילה עלינו ארה"ב".

רה''מ נתניהו בביקור בבסיס חה''א נבטים
רה''מ נתניהו בביקור בבסיס חה''א נבטים | צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ