"מפחד, לא רוצה לגור פה": לישראל בן ה-8 נמאס מהחיים בשדרות

ישראל מאיר סיפר בריאיון ל"העולם בוקר" כי אינו מצליח להיות שמח כשהוא נמצא בעיר, וכי היה רוצה לעבור למקום רחוק. "האזעקה מפחידה אותי יותר מהרקטות; אם היה אפשר, כל בית הספר היה עף מפה"

זמן צפייה: 05:58

ישראל מאיר בן ה-8 משדרות לא רוצה יותר לגור במקום שבו גדל. "מצד אחד זה הבית שלנו, אבל מצד שני גם יש פחד", סיפר בריאיון ל"העולם הבוקר". לדבריו, "אם היו נותנים את האפשרות, כולם בבית הספר היו עפים מפה". מאיר סיפר, "אמא שלי אומרת שהתפקיד שלנו זה לשמור על שדרות ועל המדינה, אבל אני לא רוצה את התפקיד הזה יותר. הייתי רוצה לגור רחוק משדרות".

מאיר סיפר כי הדבר שמפחיד אותו יותר מכל זה רעש האזעקה, "היא מפחידה אותי יותר מהטילים". עוד סיפר כי פעם אחת המתין בשער בית הספר כשפתאום שמע אזעקת צבע אדום. "שער הבית ספר היה נעול. לקח זמן עד שהשומרת מצאה את המפתח ופתחה לי, ובנס הספקתי להיכנס. עד אז הייתי בלחץ. כשהאזעקה נגמרה דיברתי עם השומרת על מה שקרה".

"המצב מקלקל לי את הילדות", העיד מאיר, "אני בקושי מצליח להיות שמח. למעשה אני שמח רק כשאנחנו יוצאים משדרות, למרות שזה הבית שלי". גם כשיש כיף, סיפר, "תמיד יקרה משהו באמצע". לדבריו, "עשיתי הרבה דברים כיפיים בחופש הגדול, אבל זה אף פעם לא היה בתוך שדרות". "צריך פעם אחת להגיד לכל התושבים לרדת למקלטים", שיתף מאיר בפיתרון שלו במצב, "ולהפציץ בעזה".

לכתבות נוספות בנושא >>

תיעוד מגבול הרצועה: המחבל שירה רימונים - וניסה לחדור לישראל

פלסטיני התקרב לגדר הרצועה והשליך רימונים לעבר כוח צה"ל

דובר צה"ל בערבית: הג'יהאד האסלאמי מתכנן לחבל בהסדרה

ישראל מאיר, תושב שדרות
ישראל מאיר, תושב שדרות | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע שעבר, כזכור, נורו כמה רקטות לעבר העיר שדרות. כמה נפגעי חרדה פונו במצב קל לקבלת טיפול רפואי. אמש (חמישי) מחבל התקרב לגבול עזה וירה לעברו רימונים, וכשהגיע כוח צה"ל ביצע ירי לעברו - כך אישר דובר צה"ל. לא היו נפגעים בקרב הלוחמים. עוד פרסם הבוקר דובר צה"ל את תיעוד התקרית שאירעה.

בתוך כך, מקורות בחמאס מסרו היום לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי הארגון הודיע אתמול למתווכים כי בכוונתם להסלים את הפרות הסדר על הגדר, וציינו כי ישנה אפשרות שיחודשו הפעילויות של היחידות השונות, בהן היחידות שאחראיות על חיתוך הגדר, "ההטרדה הלילית" ובלוני התבערה. במקביל, פרסמה "הרשות העליונה לצעדות השיבה" הוראות לקראת ההפגנות היום, שבהן נכתב כי יש לשמור על אופיין השקט ולהתרחק מהמקומות החשופים לצלפים.

תיעוד: מחבל משליך רימונים בגדר רצועת עזה
תיעוד: מחבל משליך רימונים בגדר רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

עוד דווח בעיתון כי אתמול נערכו שיחות עם המתווכים הקטארים בנוגע להכנסת הכספים לרצועה. על פי הדיווח, ישראל התנתה את המהלך בהבטחת שקט עד אחרי הבחירות – אך הפלגים בעזה סירבו לדרישה.

ביום רביעי, כזכור, התייחס דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי לירי הרקטות מהרצועה בשבועות האחרונים, ואמר: "הג'יהאד האסלאמי ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, ביניהם ירי רקטות. ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על הג'יהאד האסלאמי. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הג'יהאד ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה".

יום קודם לכן, צה"ל תקף מטרות במוצב ימי של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה לעבר שטח ישראל. בהמשך לכך, זוהה שיגור נוסף מהרצועה לשטח ישראל, והופעלה התרעה בשטח פתוח. בתגובה לשיגור, תקף צה"ל מטרות נוספות ברצועה.