הוסרו כלל המגבלות בדרום - הלימודים יתקיימו בחלק מהיישובים

לאחר הדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לחמאס, הודיע פיקוד העורף על חזרה לשגרה בעוטף עזה, מרכז הנגב, לכיש ודרום השפלה. חרף ההנחיות, התלמידים לא יגיעו לביה"ס באשקלון וברוב יישובי העוטף

זמן צפייה: 04:30

חזרה לשגרה בדרום: דובר צה״ל הודיע כי החל מהשעה 7:00 (שני) הוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף. לפי הודעת פיקוד העורף, ניתן לקיים את הלימודים בבית הספר כסדרם. בבאר שבע, אשדוד, קריית מלאכי, קריית גת, נתיבות, רהט, יבנה, בני שמעון, נחל שורק, עומר, יואב ומרחבים, יתקיימו הלימודים כסדרם, וכן באוניברסיטת בן גוריון (החל מ-12:00), ובמכללת חמדת הדרום.

אולם, חרף הנחיות פיקוד העורף, במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון ואשכול וכן באשקלון ובמכללת ספיר - לא יתקיימו לימודים גם היום.

בתוך כך, משרד התחבורה הודיע כי כל קווי התחבורה הציבורית בדרום ישובו לפעילות מלאה. קו הרכבת אשקלון-באר שבע שב גם הוא לפעילות. גם מבחני הנהיגה, שבוטלו אתמול בשל המצב הביטחוני, ישובו בהדרגה הבוקר.

לעוד כתבות בנושא:

דיווח פלסטיני: ישראל וחמאס הגיעו להסכם הפסקת אש

המשך ההסלמה בדרום עלול להצית את השטח בגדה • פרשנות

משה פדר נהרג מנ"ט בעוטף; פנחס פשווזמן - ההרוג מרסיסים באשדוד

פנחס מנחם פשווזמן, משה פדר
פנחס מנחם פשווזמן, משה פדר | צילום: באדיבות המשפחה

בד בבד, שר האנרגיה יובל שטייניץ הנחה את חברת "נובל אנרג'י" להיערך לחידוש הזרמת הגז הטבעי מאסדת תמר.

זאת, לאחר שלפנות בוקר גורמים פלסטיניים בכירים אמרו כי הושג הסכם להפסקת אש בין ישראל וחמאס - שנכנס לתוקפו בשעה 4:30. אתמול, כזכור, הוכרז מצב ביטחוני מיוחד בשל מטחי הרקטות לדרום הארץ ויישובי עוטף עזה.

כאמור, לפנות בוקר אמרו גורמים פלסטינים בכירים כי הושג הסכם להפסקת אש בין ישראל וחמאס - שנכנס לתוקפו בשעה 4:30. הדברים הובאו בדיווחים בתקשורת ברצועת עזה. מוקדם יותר הלילה אמרו גורמים פלסטינים לרשת אל-ג'זירה, כי חמאס דחה הצעה ישראלית לשקט תמורת שקט בלבד, מבלי מתן הקלות נוספות.

פגיעה ישירה ברכב באשדוד
פגיעה ישירה ברכב באשדוד

גורם בחזית הדמוקרטית הפלסטינית עדכן לגבי הסכם הפסקת אש, שלטענת גורמים ברצועה נחתם הלילה עם ישראל. לדבריו, ההסכם כולל הפסקה של "התקיפות הישראליות, לצד התחייבות לבצע צעדים להקלת המצור על עזה, ובכלל זה פתיחת מעברים". מהפלגים הפלסטינים נמסר כי "אנחנו מחויבים לרגיעה כל עוד תהיה גם ישראל מחויבת לה. ההתנגדות לא עשתה בסבב זה שימוש בכל האמצעים שברשותה. ישראל הסכימה לבצע את הבנות הרגיעה באופן מלא תוך שבוע וזאת בהתאם לערבויות של האו"ם ושל מצרים".

חרף הדיווחים על הפסקת אש, לא יתקיימו היום לימודים ביישובים במרחק 40 ק"מ מהרצועה. הרשויות בעוטף עזה קיבלו הודעה כי ניתן לחזור באופן חלקי לשגרה, וכי חלק מהמגבלות הוסרו. במקביל, לפני זמן קצר הוסרה החסימה בכביש 34 בין צומת יד מרדכי לצומת שדרות, והחסימה בכביש 232 מצומת שער הנגב ועד צומת סעד.

אזעקות נשמעו במהלך הלילה באשקלון ובמועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ובני שמעון. ברצועה מדווחים על הפצצות של חיל האוויר ברצועה. במהלך הלילה פורסם בסוכנות הידיעות "שיהאב" כי חיל האוויר הישראלי ממשיך לתקוף ברצועה, וכי "אזעקות נשמעות ביישובי עוטף עזה בעוד ההתנגדות הפלסטינית ממשיכה לירות".

פגיעה ישירה בבניין באשדוד
פגיעה ישירה בבניין באשדוד

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס ללחימה באזור בחשבון הטוויטר שלו. "פעם נוספת ישראל נמצאת תחת מתקפת טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי, ואנחנו תומכים בישראל ב-100%", אמר והוסיף בפנייה לתושבי עזה: "דבר לא ייצא מהמתקפה על ישראל פרט לאומללות וסבל. יש לעבוד יחד כדי לשים קץ לאלימות ולהביא את השלום. זה אפשרי!"

אתמול ביקר באוגדת עזה הרמטכ"ל אביב כוכבי, וקיים הערכת מצב, בהשתתפות מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו, ומפקדים נוספים באוגדה.