כוכבי בצל איום איראן לנקום החיסול: "נתקוף כל מי שיפעל נגדנו"

הרמטכ"ל שלח מסר מאיים לטהראן בנאום שנשא בטקס הענקת "אות הערכה מבצעי". לדבריו, "אם איראן ושותפיה יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל - הם יגלו שהם מקיימים שותפות יקרה ביותר"

זמן צפייה: 01:01

הרמטכ"ל אביב כוכבי שלח היום (שני) מסר מאיים לאיראן בנאום שנשא בטקס הענקת "אות הערכה מבצעי". "אנחנו שומעים על התגברות האיומים של איראן נגד מדינת ישראל. אם איראן ושותפיה, חברי הציר הרדיקלי, במעגל המדינות הראשון או השני, יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל - הם יגלו שהם מקיימים שותפות יקרה ביותר", אמר כוכבי.

"צה"ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים ישראלים", המשיך הרמטכ"ל. "אני אומר את הדברים בפשטות ומתאר לאויבינו את המצב לאשורו - מדרגות התגובה וכלל התוכניות הוכנו ותורגלו".

עוד אמר כוכבי כי "בשנה האחרונה מנענו חדירות בדרום ובצפון, מנענו פיגועים בזכות פעילות ענפה ומעצרים מידי לילה באזור יהודה ושומרון, חשפנו מנהרות טרור, בלמנו התקפות סייבר ויירטנו רקטות המשוגרות לעבר העורף. במקביל לכל אלו, צה"ל מנהל הלכה למעשה מלחמת מנע - מערכה שגורעת יכולות ואיומים אסטרטגיים ובכך מונעת מלחמה, מערכה המשקפת את צה"ל במיטבו, שנתפס על ידי אויביו כצבא יוזם, יצירתי, פעלתן והתקפי המבצע את משימותיו באופן מדויק מפתיע ומקצועי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעלה של הנרצחת מהשומרון: "גידלה משפחת לתפארת – תחסר לכולנו"

נער גבעות נהרג בתאונת דרכים – במהלך מרדף משטרתי בבנימין

הלוחם שלא ירה על מחבל שהשליך לעברו בקבוק תבערה – יודח מלחימה

אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: רויטרס

"האויב ושדה הקרב עברו משטחים פתוחים למרחב האורבני המאוכלס, הנשק שלו הפך מדויק, מתקדם ועוצמתי יותר, ובהתאמה הדרישות המבצעיות הפכו למורכבות יותר. המציאות מחייבת אותנו לפעול כששאלה אחת עומדת לנגד עיננו: 'איך נשפר את היכולות המבצעיות ושיטות הלחימה כדי להבטיח ניצחון מובהק במערכה הבאה?'".

בשבוע שעבר סיכם כוכבי בתדרוך לעיתונאים את שנת 2020 בזירה הביטחונית, ואמר כי בשל פעולות צה"ל ההתבססות האיראנית בסוריה נמצאת במגמת האטה. זאת, ברקע הדריכות נוכח האיום האיראני לנקום בישראל בשל החיסול המיוחס למוסד בטהראן של אבי הפצצה הגרעינית האיראנית, מוחסן פח'רי-זאדה.

על פי נתוני צה"ל בשנה האחרונה התגברה המב"מ, המערכה שבין המלחמות. חלה עלייה בקצב ואיכות המבצעים, הגדלת התקיפות והרחבת הפעילות החשאית. כאמור, צה"ל מאבחן כי ההתבססות האיראנית בסוריה נמצאת במגמת האטה בשנתיים האחרונות כפעול יוצא של הפעילות והתקיפות כנגד יעדים איראנים בסוריה, וגם כנגד "המארח" הסורי.

בצה"ל מאבחנים כי היקף הפעילים האיראנים בסוריה ירד, וכך גם פעילי המיליציות השיעיות הפרו איראניות שמספרם הצטמצם באופן משמעותי. בצה"ל מגלים כי בסיסים, מחנות, ומפקדות איראניות בסוריה פונו מאזור דמשק הבירה וכי ההתבססות עברה מאזור דמשק, מזרחה יותר וצפונה יותר בשל התקיפות החוזרות ונשנות של חיל האוויר הישראלי.

עוד מעריכים בצה"ל כי צירי העברות אמצעי הלחימה מאיראן לסוריה הצטמצמו באופן משמעותי בחודשים האחרונים. בצה"ל אומרים כי הפעילות הנמשכת במה שמכונה "המערכה שבין המלחמות" מציבה את האיראנים בפני דילמה באשר לעתיד פרויקט ההתבססות האיראנית בסוריה שעליה פיקד מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, שחוסל בינואר 2020 בעיראק בידי ארצות הברית.