הלוחם שלא ירה על מחבל שהשליך לעברו בקבוק תבערה - יודח מלחימה

בתום תחקיר שנערך אתמול החליט מפקד סיירת גולני כי החייל יודח מתפקידו. עם זאת, לאור מורכבות המקרה חזרתו ללחימה תיבחן בעוד כמה חודשים. "מצופה היה שישלים נוהל מעצר חשוד וינטרל המחבל"

זמן צפייה: 03:23

מפקד סיירת גולני הדיח היום (שני) מתפקיד הלחימה את החייל שהחליט שלא לירות במחבל שהשליך לעברו בקבוק תבערה ביום שבת האחרון במרחב החטיבה המרחבית "שומרון". "על אף הסיטואציה המורכבת, מצופה היה כי הלוחם ישלים נוהל מעצר חשוד ויגיב עד לכדי נטרול המחבל כפי שקובעות הוראות הפתיחה באש", נמסר מדובר צה"ל. "עם זאת, לנוכח מורכבות המקרה, תיבחן בעוד מספר חודשים חזרתו ללחימה".

מתחקיר ראשוני של האירוע שבוצע אתמול, עלה כי בשעות אחר הצהריים, הלוחם שאבטח עמדת כניסה אחורית ביישוב קדומים זיהה התנהלות חשודה, במהלכה אדם יצא מרכבו והתקדם לעבר תחנת האוטובוס, תוך שהוא בוחן את עמדת השמירה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים אישרו: החוזרים מחו"ל מיום רביעי יועברו לבידוד במלונית

נמשך המרד בכחול לבן נגד הפשרה עם נתניהו: "העת להכרעת הריבון"

אסתר הורגן נרצחה ביער בצפון השומרון: "אישה מלאה בטוב לב"

חשוד משליך בקבוק תבערה לעבר חייל בעמדה צבאית ליד ההתנחלות קדומים | צילום: חדשות 13

בעקבות התנהלות החשוד, לוחם סיירת גולני החליט לרדת מהעמדה ולקרוא לחשוד להגיע לבידוק, ובתגובה לקריאותיו, החשוד יצא מרכבו והתקרב במהירות אל עבר הלוחם בצעקות. בהמשך לכך, הלוחם פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל קריאות לעצירה ודריכת הנשק, אך הוא לא זיהה את האמצעי המאיים. כאמור, האירוע הסתיים בזריקת בקבוק התבערה על ידי המחבל לעבר הלוחם ובריחתו, מבלי פתיחה באש מצדו של הלוחם.

אתמול פורסם כי בתחקיר שבוצע לו, החייל הביע חרטה והודה כי שגה. לדבריו, "לא זיהיתי שהמחבל נשא עליו בקבוק תבערה, חשדתי שהוא מתכנן פיגוע דקירה, לכן הלכתי אחורה ודרכתי את הנשק - הכול קרה מאוד מהר, הייתי צריך לירות".