בעלה של הנרצחת מהשומרון: "גידלה משפחת לתפארת - תחסר לכולנו"

בנימין הורגן, בעלה של אסתר שנרצחה ביער ריחן, ספד לה: "ההצלחה של המשפחה והיישוב זה הרבה בזכותה". לדבריו, בתגובה לרצח צריך "תשובה ציונית הולמת הכוללת בנייה ועשייה על הקרקע"

זמן צפייה: 04:25

בנימין הורגן, בעלה של אסתר הורגן שנרצחה ביער ריחן הסמוך לביתה שבטל מנשה וגופתה אותרה הלילה (שני), ספד לה: "אסתר גידלה משפחה לתפארת, אהבה את הנכדים ועכשיו לא תהיה להם לא אימא ולא סבתא. אסתר תחסר לכולנו, למשפחה ובכלל לכל מי שהכיר אותה". הורגן הוסיף כי "אנחנו רואים את ההצלחה המרובה של המשפחה ובכלל של היישוב וזה הרבה בזכותה".

שעות לאחר מציאת הגופה קרא הורגן לממשלה לתת "תשובה ציונית הולמת לרצח ולהוסיף בנייה ואור למען ילדינו". הורגן סיפר בדמעות כי "אסתר יצאה אתמול כפי שהיא נהגה, לטייל בטבע שהיא כל כך אהבה בסביבות הישוב. לא מעשים הרפתקנים, שביל הליכה כמו שיש בכל מקום נורמלי בארץ והיא לא חזרה. היא הייתה כל כך מלאת חיים ואור ואהבה לכולם, וכל זה נגדע ברגע".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נער גבעות נהרג בתאונת דרכים – במהלך מרדף משטרתי בבנימין

הלוחם שלא ירה על מחבל שהשליך לעברו בקבוק תבערה – יודח מלחימה

נמשך המרד בכחול לבן נגד הפשרה עם נתניהו: "העת להכרעת הריבון"

בנימין הורגן, בעלה של אסתר שנרצחה בצפון השומרון
בנימין הורגן, בעלה של אסתר שנרצחה בצפון השומרון

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח תנחומים למשפחת הורגן והתייחס לרצח: "כוחות הביטחון ישימו ידם על המרצח במהירות האפשרית ונבוא עמו חשבון".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהיה לצד הורגן בעת הדברים, אמר כי "כשאנחנו רואים שמולנו עומדים אנשים שבוחרים בחושך, מדינת ישראל צריכה לבחור באור. אנחנו מחבקים את המשפחה המופלאה הזאת ואני קורא מכאן לממשלת ישראל, להודיע היום, שמכפילים את טל מנשה. זו תשובה ציונית הולמת וזה מה שיוריד את המוטיבציה של הטרור. אנחנו נבנה את ארץ ישראל על אפם ועל חמתם של הטרוריסטים - הם לא ינצחו אותנו".

אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון
אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון | צילום: באדיבות המשפחה

כאמור, הלילה נמצאה גופתה של אסתר הורגן, בת 52 מהיישוב טל מנשה שבצפון השומרון, ביער ריחן הסמוך לביתה, לאחר שיצאה לרוץ בו אתמול בשעות הצהריים. נסיבות המקרה בבדיקה ובין היתר אחד מכיווני החקירה המרכזיים הוא החשד כי מדובר בפיגוע. שב"כ מעורב בחקירת האירוע. כלבנים וגששים פועלים ביער כדי לאתר את עקבותיהם של הרוצחים. צו איסור פרסום הוטל על החקירה.

הורגן, אם לשישה, אומנית ויועצת זוגית, שבנה הקטן חגג בר מצווה לפני שלושה חודשים, יצאה, כאמור, אתמול בשעה 13:00 מביתה כדי לרוץ ביער. לאחר שלא חזרה ולא יצרה קשר, הזעיק בעלה את כוחות הביטחון. אחרי שעות של חיפושים, נמצאה גופתה ביער, כשעליה סימני אלימות קשים.

זירת הרצח של אסתר הורגן ביער ריחן
זירת הרצח של אסתר הורגן ביער ריחן | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
מוקדם יותר ספד לה גם אלעזר רוט, יו"ר צוות חוסן יישובי בטל מנשה: "אסתר הייתה אישה עצמאית, ספורטיבית. מאירת עיניים. משפחתית מאוד. יצאה בלי פחד לעשות פעילות ספורטיבית. לא זוכר בכמעט 17 שנים שאני גר פה אירועים דומים. יש פה שלווה. לקחו לנו את השלווה הזאת הלילה".