חודש לאחר האירוע: נעצרה החוליה שיידתה אבנים ופצעה קצין צה"ל

הותר לפרסום: נעצרו חברי החוליה שזרקו אבנים לעבר רכבו של רן ארזי, מ"פ בגדוד קרקל - ופצעה אותו בינוני, בחודש שעבר בשומרון. אביו של הקצין: "מצער שאף אחד מחברי הממשלה לא דרש בשלומו"

זמן צפייה: 00:40

כוחות הביטחון עצרו בפעילות משותפת בחודש האחרון את חברי החוליה שיידו אבנים סמוך לכפר עזון בחודש שעבר ופצעו קצין צה"ל באורח בינוני בעת שהיה בחופשה - כך הותר היום (שני) לפרסום.

סגן מפקד הפלגה בדובדבן, סגן מ', שהשתתף במעצר, סיפר: "לאחר ריכוז מאמץ מודיעיני של צה"ל ושב"כ, ביצענו את מעצרם של החשודים בזריקת האבנים. לוחמי יחידת דובדבן פועלים מסביב לשעון על מנת לעצור ולסכל כל פעילות טרור במרחב יהודה ושומרון. אנו נמשיך לפעול על מנת לסגור מעגל על המפגעים ולשמור על תושבי הגזרה".

שלומי ארזי, אביו של הקצין, אמר לחדשות 13: "מבחינתינו נסגר המעגל ואלה שזרקו יקבלו את המגיע להם על פי חוק העונשין של מדינת ישראל. מצער אותי שאף ולו אחד חברי הממשלה לא טרח להתקשר ולשאול לשלומו של רן. רן ככל הנראה לא יראה בעין אחת עקב הפגיעה של הסלע. אנו ממשיכים בשיקום ארוך וקשה ויחד עם זו אנחנו חזקים ונעמוד בכל הדרוש לנו על מנת שרן יחזור לשיגרת החיים הרגילה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית – ללא התקדמות ממשית"

רפורמת המיצ"ב: בניגוד לדרישות – יוכפלו הבחינות החיצוניות

אסון נחל צפית: כתבי אישום נגד מנהל המכינה ומדריך הטיולים

הרכב בו נסעו שלומי ובנו רן ארזי שנפצע מסלע שנזרק לעברם
הרכב בו נסעו שלומי ובנו רן ארזי שנפצע מסלע שנזרק לעברם | צילום: חדשות 13

כזכור, ב-20 בספטמבר נפצע רן ארזי, קצין צה"ל בן 23, מ"פ בגדוד קרקל, לאחר שנזרקה אבן לעבר רכבו בכביש 55, סמוך ליישוב מעלה שומרון. צוות מד"א, שהוזעק למקום, העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים בילינסון כשהוא סובל מחבלה בפנים.

יממה לאחר האירוע סיפר  אביו של הקצין לחדשות 13 כי "רן נהג באוטו, וכאשר התקרבנו ליישוב עזון נזרקו סלעים, שאחד מהם ניפץ את שמשת הרכב ופגע ישירות בפניו. כתוצאה מכך, איבד רן את ההכרה ונפל עליי. נאלצתי להשתלט על הרכב כשהוא במהירות 80 קמ"ש".

פעילות עצירת חברי החוליה שיידו אבנים סמוך לכפר עזון שבמרחב החטיבה המרחבית ״אפרים״
פעילות עצירת חברי החוליה שיידו אבנים סמוך לכפר עזון שבמרחב החטיבה המרחבית ״אפרים״ | צילום: דובר צה''ל
עוד הוסיף ארזי: "ממולי הגיעו כלי רכב גדולים שזיהו את המצוקה ומיד ירדו לשוליים, וגם אני הצלחתי לרדת לשוליים. מאחוריי נסעו שתי מכוניות, בהן אמבולנס של הסהר האדום, הרופא שהיה באמבולנס העניק טיפול ראשוני מציל חיים לרן. בד בבד הגיע יגאל, ראש המועצה המקומית קרני שומרון, שהזעיק את כוחות צה"ל ואת האמבולנס שפינה את רן לבית החולים בילינסון".
שלומי ורן ארזי
שלומי ורן ארזי | צילום: החדשות 13