גנץ: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית – ללא התקדמות ממשית"

יממה לאחר פגישתו עם רה"מ, התייחס יו"ר כחול לבן למגעים להקמת ממשלה: "אחד הקשיים במו"מ - התעקשות הליכוד לבוא עם בלוק חסינות". לפיד: "כל מה שנתניהו צריך לעשות, זה להיות שני ברוטציה"

זמן צפייה: 01:20

הפלונטר הפוליטי: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (שני) בישיבת סיעתו לפגישה שקיים אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זאת הייתה פגישה עניינית, אך לצערי לא הצלחתי להשיג בה התקדמות ממשית, מקווה שנצליח בהמשך", אמר. "הגיע הזמן להכריע בעד אחדות ונגד בחירות".

"אחד הקשיים הנוכחים במשא ומתן הוא ההתעקשות של הליכוד לבוא עם בלוק חסינות. מפלגה שנמצאת בשלטון 35 שנים ולא מוכנה לנהל משא ומתן ענייני", הוסיף גנץ והבטיח: "אנחנו נמשיך לדבר עם כולם. נקשיב למפלגות קטנות, אך לא ניתן להם להכתיב את סדר היום הלאומי. אנחנו נחתור ונעשה הכל כדי להגיע לאחדות אבל לא נוותר על שום אופציה".

עוד בחדשות 13:

לראשונה מאז העברת המנדט: גנץ ונתניהו נפגשו בקריה

נתניהו החזיר המנדט לנשיא: "גנץ שבוי של ליברמן ולפיד"

עודה: "אם גנץ ילך בדרך רבין – אשמח להיות יו"ר הגוש החוסם"

גנץ ולפיד בנאום משותף
גנץ ולפיד בנאום משותף | צילום: החדשות 13

ח"כ יאיר לפיד, דיבר אף הוא בישיבת הסיעה, ואמר: "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים משותפים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ ולפיד: "לפיד שוב פועל להכשלת ממשלת אחדות לאומית שהיא הדבר הנכון וההכרחי למדינת ישראל בעת הזו. כחול לבן שבים ועומדים בסירובם לעסוק בענייני מהות וגוררים את ישראל לקראת ממשלת מיעוט מסוכנת עם המפלגות הערביות. אתמול התקיימו פגישות ברוח טובה. אנו שבים וקוראים ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להפעיל שיקול דעת, להתנער מגורמים אינטרסנטיים ולהמשיך ולפעול במהירות להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".

פגישת יו''ר כחול לבן בני גנץ ויו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
פגישת יו''ר כחול לבן בני גנץ ויו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: אופק אבשלום

גנץ וליברמן נפגשו לראשונה מאז העברת המנדט

מוקדם יותר היום, נפגש גנץ עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן - לראשונה מאז הוטל עליו המנדט להרכבת הממשלה. בהודעה משותפת של שתי המפלגות נכתב כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה ונידונו בה בין היתר סוגיות הביטחון, תקציב המדינה, התרחישים הפוליטיים האפשריים וסוגיות נוספות". בין הצדדים סוכם כי תתואם פגישת המשך בין צוותי המשא ומתן.

לאחר הפגישה, אמר ליברמן בישיבת סיעתו, כי "הייתה פגישה טובה, התמקדנו אך ורק בסוגיות ביטחון: מה התפיסה שלו לגבי רצועת עזה, הסוגייה הפלסטינית, ההתיישבות ביהודה ושמרון והמדיניות בנוגע לאירן. קבענו שגם נמשיך לשוחח בנושאים אלו".

ליברמן התייחס לתנאים שהציבה כחול לבן ואמר: "כל מי שעוקב אחרי הזירה הפוליטית וצמוד לעובדות רואה שההתנהלות שלנו היא הכי ממלכתית, אחראית ושקולה. הוצע על ידי כחול לבן להעביר חוק המונע מחבר כנסת להציג מועמדות לראשות ממשלה במדיה ויש כתב אישום. עם כל ההסבר שכל ההתנהלות של ליברמן זה הכל נקמנות אישית וסגירת חשבונות, אז מה דרך יותר נוחה מאשר לתמוך באותה הצעה?"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20191028-1517' autoplay='0' credit='יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת סיעתו' desc='' kid='1_wyzdd73x' duration='80'']

"הבהרנו באופן חד וברור שאנחנו נתנגד לכל חקיקה שנויה במחלוקת בתקופת המעבר. בתקופה זו חייבים לתמוך בחקיקה שיש סביבה קונצנזוס רחב", המשיך. "דבר שני, הוצע לנו להחליף את יו"ר הכנסת, אמרנו אותו דבר, בתקופה הזו יש יו"ר זמני, ואחד קבוע צריך לבחור רק אחרי שתוקם קואליציה חדשה".

ליברמן דיבר גם על ראש הממשלה נתניהו, ואמר כי הוא "עוסק במשחק האשמות ומוביל אותנו לבחירות מוקדמות. צריך לקוות שלמרות הכל בסופו של משבר נגיע לאותה ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. שום ממשלה צרה לא תוכל לקבל החלטות קריטיות. השינויים בשיטת הממשל זה משהו שמזמן נחוץ למדינת ישראל – תמכנו בבחירה ישירה".

פגישתם של בני גנץ ויאיר לפיד היועץ הבכיר לנשיא ארה״ב, ג׳רארד קושנר בירושלים
פגישתם של בני גנץ ויאיר לפיד היועץ הבכיר לנשיא ארה״ב, ג׳רארד קושנר בירושלים | צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה''ב בירושלים

פגישת גנץ ויועצו הבכיר של דונלד טראמפ

בתוך כך, גנץ נפגש היום בירושלים עם יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ראד קושנר. בפגישה נכחו גם ח"כ יאיר לפיד, שגריר ארצות הברית לישראל, דיוויד פרידמן והשליח האמריקני לענייני איראן, בריאן הוק.

בתום הפגישה נמסר כי "הצדדים דנו בברית היציבה וביחסים החזקים והטובים בין ארצות הברית לישראל, וכן בהתפתחויות במזרח התיכון".