רקטה שוגרה מעזה - ויורטה; חיל האוויר תקף יעדי טרור ברצועה

התרעה הופעלה בשדרות ובעוטף עזה, אישה אחת נפצעה קל כשרצה למרחב המוגן, ואדם נוסף לקה בחרדה. צה"ל תקף אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס. מרחב הדיג צומצם לעשרה מיילים ימיים

זמן צפייה: 00:50

המתיחות בדרום: רקטה נורתה הלילה (חמישי) לעבר עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לישראל, שיורט על ידי כיפת ברזל. תושבת שדרות נפגעה קל כשרצה למרחב מוגן, ואדם נוסף לקה בחרדה. השניים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בתגובה לירי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה.

"חמאס אחראי על הנעשה ברצועה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל", מסר דו"צ. כמו כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על צמצום מרחב הדיג ברצועה עזה לעשרה מיילים ימיים החל מהבוקר ועד להודעה חדשה.

לכתבות נוספות בנושא: 

מחבל חמוש התקרב לגדר הרצועה – כלי טיס ביצע לעברו ירי • תיעוד

בעזה מציינים 32 שנים לחמאס; הפרות סדר בעצימות נמוכה בגבול

בתגובה לירי לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

פיצוצים בעוטף עזה
פיצוצים בעוטף עזה | צילום: שי איליאיב

הפלסטינים דיווחו כי בוצעו ארבע תקיפות אוויריות נגד מוצבים של הזרוע הצבאית של החמאס בצפון מערב העיר עזה, בהם מוצב "בדר" וכי כמה בני אדם נפגעו קל מתקיפות צה"ל, וטופלו בשטח.

כזכור, ביום שלישי ירה כלי טיס לעבר מחבל חמוש שניסה לחדור דרך גדר הגבול בדרום רצועת עזה לישראל, וככל הנראה הרג אותו. תצפיות זיהו את הפלסטיני והזעיקו כוח קרקעי ואת כלי הטיס. לא היו נפגעים בקרב לוחמי צה"ל.

על פי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא עבדאללה אחמד אבו נסר, ולאחר שנורה הוא מת מפצעיו. אחיו, אחמד אבו נסר, נהרג בעבר בניסיון חדירה אחר לשטח ישראל. בצה"ל העריכו כי לא מדובר בפעולה של חמאס.

תיעוד המחבל החמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה
תיעוד המחבל החמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

בסוף השבוע שעבר השתתפו אלפי פלסטינים בתהלוכות לציון יום השנה ה-32 להיווסדות חמאס, שהתקיימו בעזה. במקביל, הפגנות יום השישי נערכו בעצימות נמוכה לאורך הגבול, עם כ-2,200 משתתפים כאשר כמה מאות מתוכם התקרבו לגדר והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל - שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בקבוק תבערה נזרק על רכב צבאי - לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי חמישה פלסטינים נפצעו במהלך העימותים.

במסגרת החגיגות בצפון הרצועה לייסוד חמאס, בכיר הארגון פתחי חמאד נאם והודה לפעילי חמאס אשר משגרים טילים לעבר ישראל. בדבריו, חמאד שיבח את התגובה הפלסטינית לפעולה בחאן יונס, שבאה לידי ביטוי באמצעות ירי טילים וירי הקורנט. כמו כן, אמר בכיר הארגון כי "זמנו של נתניהו הסתיים".