בעזה מציינים 32 שנים לחמאס; הפרות סדר בעצימות נמוכה בגבול

בכיר הארגון הודה בנאומו לפעילים ששיגרו טילים לעבר ישראל: "זמנו של נתניהו הסתיים". כ-2,000 פלסטינים מפגינים לאורך הגבול. רכב צבאי התלקח מפגיעת בקבוק תבערה. 5 פלסטינים נפצעו

זמן צפייה: 02:00

אלפי פלסטינים השתתפו היום (שישי) בתהלוכות לציון יום השנה ה-32 להיווסדות חמאס, המתקיימות לאורך כל עזה. במקביל, הפגנות יום השישי נערכו בעצימות נמוכה לאורך הגבול, עם כ-2,200 משתתפים כאשר כמה מאות מתוכם התקרבו לגדר והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל - שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בקבוק תבערה נזרק על רכב צבאי - אין נפגעים ולא נגרם נזק. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי חמישה פלסטינים נפצעו במהלך העימותים.

במסגרת החגיגות בצפון הרצועה לייסוד חמאס, בכיר הארגון פתחי חמאד נאם והודה לפעילי חמאס אשר משגרים טילים לעבר ישראל.בדבריו, חמאד שיבח את התגובה הפלסטינית לפעולה בחאן יונס, שבאה לידי ביטוי באמצעות ירי טילים וירי הקורנט. כמו כן, אמר בכיר הארגון כי "זמנו של נתניהו הסתיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בנט בעקבות פרסום חדשות 13: "עד מחר כל הרבש"צים יקבלו שכר"

עלייה של 1,430 אחוזים במטופלים: נתונים מדאיגים ממרכזי החוסן

"פחד יום-יומי": באמצע אירוע של בני עקיבא – רקטות על שדרות

Palestinians Take Part In A Rally In The Southern Gaza Strip
בעזה מציינים 32 שנים להיווסדות חמאס | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2019 12 13 At 1
הפגנות בגבול רצועת עזה

אתמול, מארגני המחאות ברצועה הודיעו כי ההפגנות, שנערכות היום, יתקיימו באופן מצומצם באזורי רפיח ומרכז הרצועה, וזאת על מנת "לאפשר לעם הפלסטיני להשתתף בצעדות חמאס".

ביום ראשון, שר הביטחון נפתלי בנט הגיע לביקור בשדרות, יממה לאחר שנורו רקטות לעבר העיר, ואמר: "אנחנו צריכים לעבור מתפיסה הגנתית לתפיסה התקפית. את מה שנעשה אנחנו נעשה בזמן הנכון, בדרך הנכונה ובעוצמה. לא בהיגררות. תחבולה טובה מוגשת קרה - לא כשהדם רותח והצד השני מחכה לך דרוך". 

בנט נפגש בשדרות עם ראשי רשויות העוטף ותושבי העיר, ובשיחה עמם השתתפו גם מפקד אוגדת עזה, תא"ל אליעזר טולדנו, ראש מחלקת מיגון בפיקוד העורף אל"מ דודו עבאדא וגורמי ביטחון נוספים. "האויבים שלנו התרגלו שאפשר לירות על ישראל. אנחנו צריכים לשנות את זה. כל איבינו, מאיראן דרך חזבאללה ועד דאע"ש בסיני, רוצים לשבור אותנו. אבל שלא יתבלבלו, כי אנחנו מנצחים. בסופו של דבר, היכולת שלנו לקבל החלטות אמיצות נובעת מביטחון עמוק שמוקרן מכם - מהעם".