בתגובה לירי לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

דו"צ מסר כי מטוסי קרב הפציצו כמה יעדי טרור, בהם מחנה צבאי של חמאס. זאת, לאחר ששלוש רקטות שוגרו מהרצועה לשטח ישראל ויורטו על ידי כיפת ברזל. חמאס: "מדיניות ישראל תחזור לרדוף אותה"

זמן צפייה: 02:02

המתיחות בדרום: צה"ל תקף הלילה (ראשון) כמה יעדי טרור ברצועה. זאת, לאחר ששלוש רקטות שוגרו אמש לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור, בהם מחנה צבאי של ארגון חמאס על כלל רכיביו: מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הושמדה עמדה צבאית של הכוח הימי של חמאס בצפון הרצועה".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "ארגון חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל". כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי שני בני אדם נפגעו בתקיפה.

דובר חמאס, פוזי ברהום, התייחס לתקיפת צה"ל הלילה ואמר: "התעקשות ישראל להפציץ ולתקוף מטרות של האירגונים בעזה ושל גדודי עז א-דין אל-קסאם היא הסלמה מסוכנת שלא ניתן לקבל אותה. ישראל נושאת באחריות להשלכות ולתוצאות מדיניות מטופשת זו, אשר תחזור לרדוף אותה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ברקע מאמצי ההסדרה – ירי לדרום: רקטות שוגרו לעבר ישראל

"פחד יום-יומי": באמצע אירוע של בני עקיבא – רקטות על שדרות

בין בחירות ומערכות: השנה הראשונה והסוערת של כוכבי כרמטכ"ל

רקטות לעבר העוטף
רקטות לעבר העוטף | צילום: קבוצת ביטחון שדה

לאחר שנורו הרקטות לעבר ישראל, פורום רשויות העוטף ושדרות תקף את ההנהגה הפוליטית ואמר כי "הערב ראינו שוב את ההרתעה הקלוקלת ואת המדיניות הכושלת בטיפול במצב הביטחוני בעוטף. אנו נמשיך לפעול ולהיאבק עבור זכותם של כלל תושבי העוטף לחיים נורמליים ולביטחון בסיסי. עשרות אלפי מתושבי מדינת ישראל בסכנת חיים כבר עשרים שנה והפוליטיקאים עסוקים במשחקי הכיסאות במקום להתמקד בנושא הבהול של ביטחון תושבי המדינה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס גם הוא לירי ואמר כי "קיבלנו הערב עוד שלוש תזכורות מכיוון עזה לכך שאזרחי ישראל כולם ותושבי הדרום בפרט מצפים מאיתנו לעסוק בביטחונם. לא בספינים ולא ברכילות פוליטית. אנחנו נשנה את המציאות הביטחונית בדרום - נחזיר את ההרתעה שנתניהו מחק".

גם ח"כ גדעון סער (הליכוד) התייחס לירי ואמר כי "הירי מעזה מעיד פעם נוספת על כשלון המדיניות מול עזה - גם התשה באמצעות ירי רקטות על יישובי הדרום וגם המשך ההתעצמות של החמאס והג'יהאד האסלמי. 'הסדרה' שתאפשר את המשך בניין הכוח של החמאס והג'יהאד בעזה היא שגיאה אסטרטגית חמורה עליה תשלם ישראל בריבית בעתיד".

מוקדם יותר אתמול, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הביע את אי שביעות רצונו וניסה לטרפד את שיחות ההסדרה שמתקיימות בלעדיו. אבו מאזן הצהיר בפני המצרים כי הוא אינו מרוצה מהעובדה שנערכו בלעדיו פגישות בהן דובר על הסדרה עם ישראל ופרויקטים כלכליים ברצועת עזה, ללא אישורו. ברקע זה, יצא אבו מאזן לשארם א שייח על מנת לשוחח עם נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי. זאת, ברקע פגישת בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי, אסמאעיל הנייה וזיאד נחאלה, שנמצאים בקהיר מיום שני.

כ-4,500 פלסטינים הפגינו  ביום שישי בכמה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה, לראשונה מזה שלושה שבועות. באופן חריג, רבים מתוכם היו ילדים. אחדים מהם השליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל, שהשתמשו בתורם באמצעים לפיזור הפגנות. משרד הבריאות בעזה דיווח כי 27 מפגינים נפצעו, מתוכם ארבעה מירי חי. הרשות הלאומית לצעדות השיבה ושבירת המצור ברצועת עזה הודיעה בתום ההפגנות על המשך פעילותן בשבוע הבא. כזכור, ההפגנות חודשו אחרי שלושה שבועות שבהם חמאס חדל מלקיים אותן.