מחבל חמוש התקרב לגדר הרצועה - כלי טיס ביצע לעברו ירי • תיעוד

תצפיות זיהו את הפלסטיני מתקרב לגדר המערכת. כלי טיס תקף אותו וזוהתה פגיעה. המחבל ככל הנראה נהרג. אין נפגעים בקרב הלוחמים. כוחות הביטחון מנסים לברר את זהותו

זמן צפייה: 01:22

המתיחות בדרום: כלי טיס ירה הערב (שלישי) לעבר מחבל חמוש שניסה לחדור דרך גדר הגבול בדרום רצועת עזה לישראל, וככל הנראה הרג אותו. תצפיות זיהו את הפלסטיני והזעיקו כוח קרקעי ואת כלי הטיס. אין נפגעים בקרב לוחמי צה"ל.

על פי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא עבדאללה אחמד אבו נסר, ולאחר שנורה הוא מת מפצעיו. אחיו, אחמד אבו נסר, נהרג בניסיון חדירה אחר לשטח ישראל ונהרג גם כן. בצה"ל מעריכים כי לא מדובר בפעולה של ארגון חמאס.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191217-2146' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד מניסיון החדירה בגבול הרצועה ' kid='1_um13d48a' duration='21'']

בסוף השבוע שעבר השתתפו אלפי פלסטינים בתהלוכות לציון יום השנה ה-32 להיווסדות חמאס, שהתקיימו בעזה. במקביל, הפגנות יום השישי נערכו בעצימות נמוכה לאורך הגבול, עם כ-2,200 משתתפים כאשר כמה מאות מתוכם התקרבו לגדר והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל - שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בקבוק תבערה נזרק על רכב צבאי - אין נפגעים ולא נגרם נזק. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי חמישה פלסטינים נפצעו במהלך העימותים.

הסהר האדום באזור סיכול החדירה בדרום הרצועה
הסהר האדום באזור סיכול החדירה בדרום הרצועה | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: הנהג שפגע ברוכבים בשרון מתגאה בשיפורי הרכב – ונותן גז

החשד: הנערים הזמינו מונית עבור בת ה-14 – ואנסו אותה בביתם

פוענח רצח הצעיר בחיפה בחודש שעבר: שניים מואשמים במעשה

מחבלים המניחים מטעני חבלה על גדר המערכת
מחבלים המניחים מטעני חבלה על גדר המערכת | צילום: דובר צה''ל

במסגרת החגיגות בצפון הרצועה לייסוד חמאס, בכיר הארגון פתחי חמאד נאם והודה לפעילי חמאס אשר משגרים טילים לעבר ישראל.בדבריו, חמאד שיבח את התגובה הפלסטינית לפעולה בחאן יונס, שבאה לידי ביטוי באמצעות ירי טילים וירי הקורנט. כמו כן, אמר בכיר הארגון כי "זמנו של נתניהו הסתיים".

לפני כשבועיים תקף צה"ל יעדי טרור ברצועה. זאת, לאחר ששלוש רקטות שוגרו יום לפני כן לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור, בהם מחנה צבאי של ארגון חמאס על כלל רכיביו: מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הושמדה עמדה צבאית של הכוח הימי של חמאס בצפון הרצועה".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "ארגון חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל". כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי שני בני אדם נפגעו בתקיפה.

דובר חמאס, פוזי ברהום, התייחס לתקיפת צה"ל הלילה ואמר: "התעקשות ישראל להפציץ ולתקוף מטרות של האירגונים בעזה ושל גדודי עז א-דין אל-קסאם היא הסלמה מסוכנת שלא ניתן לקבל אותה. ישראל נושאת באחריות להשלכות ולתוצאות מדיניות מטופשת זו, אשר תחזור לרדוף אותה".