פצמ"ר שוגר לעבר עוטף עזה - ונפלה בשטח פתוח

לאחר כשבוע וחצי של שקט, דובר צה"ל אישר כי זיהה שיגור לעבר המועצה האזורית אשכול. לא נשמעה התרעה ביישובים. אין נפגעים ולא נגרם נזק. הערכה במערכת הביטחון: האחראי לירי - ארגון "סוררים"

זמן צפייה: 00:54

המתיחות בדרום: לאחר שבוע וחצי של שקט, פצמ"ר שוגר היום (שני) לעבר המועצה האזורית אשכול בעוטף עזה ונפלה בשטח פתוח. אין נפגעים ולא נגרם נזק. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לישראל. על פי הערכה במערכת הביטחון, אחד הארגונים הקטנים ברצועה המכונה "סוררים" ביצע את השיגור ולא חמאס.

כאמור, לפני כשבוע וחצי נשמעה אזעקה בבאר שבע. זאת, יומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, שבמהלכם הופר השקט כמה פעמים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לישראל, שיורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש יודיע: על נתניהו להתפטר מתפקידיו כשר בשל כתבי האישום

רה"מ: אם נגזר עלינו ללכת לבחירות – העם צריך להחליט מי ינהיג

איראן נגד המערב: אם תחצו את הקווים האדומים – נשמיד אתכם

שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל
שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל | צילום: חדשות 13

בתגובה לירי, צה"ל מסר כי תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס יעדים של חמאס ברצועת עזה, בהם מחנה צבאי המשמש את הכוח הימי ותשתית תת קרקעית. מדובר בפעם הראשונה מאז סבב הלחימה האחרון שבה צה"ל פוגע במטרות של הארגון השולט ברצועה, ולא ביעדים של הג'יהאד האסלאמי. "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל", נמסר מצה"ל לאחר התקיפה ברצועה.

במד"א עדכנו כי תשעה אנשים נזקקו לטיפול רפואי, חמישה מהם נפגעי חרדה וארבעה מהם נחבלו בדרך למרחבים המוגנים. כולם במצב קל. ברצועת עזה דווח כי אין כל נפגעים מתקיפות צה"ל.