רה"מ: אם נגזר עלינו ללכת לבחירות - העם צריך להחליט מי ינהיג

נתניהו התייחס לפלונטר הפוליטי בצל כתבי האישום נגדו, וטען כי הוא עדיין מנסה להרכיב ממשלת אחדות. "מכבדים את בתי המשפט, אך צריך לוודא שכל הקלקולים שתיקונם מבטיח את שלטון החוק יתבצעו"

זמן צפייה: 04:11

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לאפשרות של מערכת בחירות שלישית ברקע כתבי האישום נגדו ואמר כי "אני עדיין מנסה בדרכים שונות להרכיב ממשלה עם בני גנץ. אולם, אם נגזר עלינו ללכת לבחירות, העם צריך להחליט מי ינהיג אותו". את הדברים אמר בסרטון שפרסם בדף הפייסבוק שלו.

"אנחנו רוצים שלטון חוק שוויוני", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו מכבדים את בתי המשפט, אבל אנחנו צריכים להבטיח שכל הקלקולים שתיקונם מבטיח את שלטון החוק יתבצעו".

לכתבות נוספות בנושא >>

ליברמן על האפשרות של חסינות לנתניהו: "פגיעה באמון הציבור"

מסתמן: חרף הסתייגות נתניהו – ייערכו פריימריז לראשות הליכוד

אי האמון והצעת ליברמן: אחורי הקלעים של הכישלון להרכבת ממשלה

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: עומר מירון לע''מ

בד בבד, בפגישה עם ראשי רשויות מהליכוד אמר נתניהו דברים ברוח דומה. "יש לנו עדיין משימה, והיא במידת האפשר להקים ממשלת אחדות. המגעים לא נפסקו - הם מתקיימים. הדבר דרוש דווקא מטעמים שלא את כולם אני יכול לפרט. יש אתגרים מיידיים והם לא קטנים".

"תקפנו בעזה לפני שבועיים, בסוריה לפני שבוע, יש מעצמה שחרטה על דגלה להשמיד אותנו והיא מנסה לירות טילים מדויקים נגדנו מאיראן, עיראק, סוריה, לבנון ועזה, וצריך להילחם בה", המשיך ראש הממשלה. "אני נלחם בה, לפעמים לבד בעולם. המלחמה הזאת תקבע אם נחיה או נמות".

יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס למצבו המשפטי של נתניהו בפתח ישיבת סיעתו ואמר כי "כל ניסיון להכריע את הסוגיה במקומות אחרים, כולל פה בכנסת על ידי מתן חסינות - תהיה פגיעה באמון הציבור במערכת. זה יהיה להערכתי קרע בין הציבור הרחב למערכת הפוליטית. אני חושב שהמגרש הנכון הוא בית משפט". עוד הוסיף ליברמן כי הוא "מאחל שבסוף התהליך ראש הממשלה יצא זכאי, צח כשלג".

ליברמן התייחס גם למצב הפוליטי ואמר כי "כמו שזה נראה היום אנחנו דוהרים בעיינים פתוחות למערכת בחירות נוספת ומיותרת. להערכתי, ראשי המפלגות כבר מיצו את כל המאמצים וספק אם פה בכנסת יש סיכוי למנוע את הבחירות החדשות. לכן אני קורא לנשיא המדינה וליו"ר הכנסת - תזמנו את כל ראשי המפלגות ותשבו איתם עד שיצא עשן לבן".

ח''כ יאיר לפיד
ח''כ יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

גם בכיר כחול לבן יאיר לפיד התייחס לתיקים שבהם מואשם נתניהו, ואמר כי "מדלבליט מסתובב עם אבטחה צמודה. שי ניצן ובן ארי מסתובבים עם אבטחה צמודה. הסיבה הברורה - נתניהו מסית נגדם. ביבי מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים – הוא קורא לאנשיו לצאת לרחובות למרד אלים נגד המדינה".

"הייתם נותנים לילדים שלכם להיות בגן שבו הגננת חשודה בפלילים? הייתם מפקידים את הכסף בבנק שבו המנהל חשוד כעבריין?", תהה לפיד. "הוא הפסיד בבחירות, יש לו שלושה כתבי אישום חמורים, הוא מסית לאלימות. באיזו מדינה בעולם איש כזה היה נשאר יום אחד נוסף בתפקידו?".