מסתמן: חרף הסתייגות נתניהו - ייערכו פריימריז לראשות הליכוד

לאחר פגישת ראש הממשלה וחיים כץ, נראה כי צפויות להיערך בחירות פנימיות לראשות המפלגה. בשלב הזה, נתניהו נאחז בהחלטת מרכז הליכוד מהחודש שעבר, לפיה אין צורך בקיום פריימריז

זמן צפייה: 01:32

הפלונטר הפוליטי: ככל הנראה, בליכוד ייערכו פריימריז לראשות המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-23 - כך פורסם הערב (ראשון). זאת, לאחר פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ. בשלב הזה, ראש הממשלה נאחז בהחלטת מרכז הליכוד מהחודש שעבר, לפיה אין צורך בבחירות פנימיות במפלגה. מקורביו מבטיחים שביממה הקרובה הוא יגבש את עמדתו העדכנית ביחס למהלך.

כאמור, מוקדם יותר היום נפגשו ראש הממשלה ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ. השניים החליטו, בהתאם לסיכום קודם שלהם, לכנס את מרכז הליכוד בחמישה בדצמבר, ולהעלות לאישור המרכז את ביטול הפריימריז במפלגה. עוד סוכם כי הבחירות לראשותה יידונו בהמשך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: שר המשפטים ניסה לאסוף חומר מכפיש נגד פרקליט המדינה

גורם משפטי: על הנשיא להודיע בהקדם אם נתניהו יוכל להקים ממשלה

עובדת בגן ילדים הורידה את תמונת רה"מ מהקיר – ותזומן לבירור

בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד
בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד | צילום: חדשות 13

בתוך כך, נתניהו שלח לאורך היום מסרים לח"כ גדעון סער, לפיהם כדאי לו לבדוק את השטח לפני קיום בחירות פנימיות. לטענת נתניהו, התמיכה בו בקרב מתפקדי הליכוד עומדת על 80%, לכן אין טעם לסער לקרוא לפריימריז. ככל הנראה, סער לא יצליח להגיע לבחירות פנימיות תוך 14 ימים, כפי שדרש.

מוקדם יותר היום אמרו מקורבי נתניהו כי בשלב זה הוא אינו סבור שיש טעם בקיום פריימריז בליכוד, בהתאם להחלטת מרכז הליכוד האחרונה. יחד עם זאת, בסביבת ראש הממשלה עדיין בוחנים את עמדתם בסוגיה. בד בבד, יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ התייחס לנושא ומסר כי "יש לכנס את מרכז הליכוד לטובת ביטול הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת. זאת היות וחברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה".