איראן נגד המערב: אם תחצו את הקווים האדומים - נשמיד אתכם

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, איים על ישראל, ארצות הברית, וסעודיה בנאומו, ברקע המחאות נגד המשטר בטהראן. "הרגשתם את נחת זרוענו ולא הצלחתם להגיב"

זמן צפייה: 01:06

המתיחות במפרץ הפרסימפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, תקף היום (שני) את ישראל, ארצות הברית וסעודיה ברקע המחאות נגד המשטר בטהראן. "הרגשתם את נחת זרוענו ולא הצלחתם להגיב", איים סלאמי בהפגנת התמיכה בממשלת הרפובליקה האסלאמית. "אם תחצו את הקווים האדומים - נשמיד אתכם".

אתמול סייר ראש הממשלה בנימין נתניהו בגזרה הצפונית, יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט ובכירים נוספים. במהלך הסיור קיבל נתניהו סקירה ממפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומבכירי צה"ל. "איראן מתכננת התקפות נוספות - אני יכול לאשר את זה", הצהיר ראש הממשלה בהר אביטל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מגיע לו עונש מוות": בעל הורשע ברצח אשתו בדקירות סכין בחיפה

לאחר הכרזת פומפאו על ההתנחלויות: מחר יתקיים "יום זעם" בגדה

יום המאבק לאלימות נגד נשים: אלו הנרצחות מתחילת השנה

סגן ראש משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי
מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי | צילום: רויטרס

"התוקפנות של איראן באזורנו, וגם מולנו, נמשכת. אנחנו נוקטים את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להתבסס כאן באזור", אמר נתניהו. "זה כולל גם את הפעילות הדרושה כדי לסכל העברות נשק קטלני מאיראן לסוריה, אם בדרך האוויר או דרך הקרקע. אנחנו גם נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל".

בסוף השבוע דיווח "הניו יורק טיימס" כי ראש פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, קנת' מקנזי, הזהיר שהצבת 14 אלף החיילים במפרץ הפרסי לפני כמה חודשים, לא מנעה מאיראן לתכנן פעולות בסדר גודל דומה לתקיפה של הרחפנים על מתקני הנפט בסעודיה לפני כחודשיים.

לפי הגנרל, אמנם שליחת הלוחמים, מטוסי הקרב ומערכות ההגנה האוויריות למזרח התיכון מנעה מאיראן לתקוף מטרות אמריקניות, אבל מדינות המפרץ עדיין מצויות בסכנה. "לפי הערכתי, יש סיכוי גדול שהם יתקפו שוב - זה המסלול שהם נמצאים עליו. ההתקפה על שדות הנפט בסעודיה הייתה מדהימה בחוצפתה", המשיך מקנזי. "לא הייתי פוסל פעולה דומה בהמשך. איראן נמצאת תחת לחץ רב".