ריבלין לחזבאללה: "אל תכפיף את לבנון לאג'נדה איראנית"

נשיא המדינה נאם בטקס אזכרה לחללי מלחמת לבנון הראשונה, ושלח מסר מאיים גם לביירות עצמה, שלא תשמש כבסיס לתקיפת ישראל. "לא נעמוד מנגד, נעשה כל שדרוש כדי שאזרחינו ימשיכו לישון בשקט"

זמן צפייה: 05:47

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הצהיר היום (שלישי) כי "אנו מזהירים את חיזבאללה לבל תכפיף את לבנון לאג'נדה איראנית, ואנו מזהירים את לבנון לבל תשמש כבסיס לתקיפת ישראל. איננו ששים אליי קרב. אבל צה"ל דרוך ומוכן לתת מענה לכל איום ולכול תרחיש". את הדברים אמר הנשיא בטקס האזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל שהתקיים בהר הרצל.

"מלחמת לבנון הראשונה לא הייתה מלחמת ברירה", הדגיש הנשיא. "הייתה זו מלחמת אין ברירה. אז, כמו היום, אין לנו ולא היה לנו דבר נגד האומה הלבנונית כולה. אז, כמו היום, היו אלה ארגוני הטרור שניצלו את חולשתה של לבנון, את אדמתה של לבנון, לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה. מדינת ישראל לא תעמוד מנגד - נעשה כל שדרוש, כדי שאזרחי ישראל ימשיכו לישון בשקט".

עוד בחדשות 13:

התקדמות לקראת מו"מ בין ישראל ללבנון: "סבב שיחות ראשון ביולי"

‏"לבנון עלולה לשלם מחיר כבד בשל נאמנות חזבאללה לאיראן"

נשיא המדינה נשא דברים בטקס האזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל
נשיא המדינה נשא דברים בטקס האזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל | צילום: מארק ניימן / לע''מ

עוד התייחס ריבלין למבצע השבת גופתו של זכריה באומל, נעדר קרב סולטן יעקוב. "זכריה שב הביתה. מדינת ישראל קיימה את השבועה לחיילינו, בנינו ובנותינו, להשיב הביתה את אלה אשר לא שבו מן הקרב", הצהיר הנשיא. "לא הרפינו ולא נרפה מהמשימה הקדושה הזו גם בעתיד. עודנו מחויבים לעשות הכול כדי למצוא כל בדל מידע על חבריו של זכריה, רב סמל יהודה כץ ורב סמל צביקה פלדמן ולהשיב אותם אל קבר ישראל".

נשיא המדינה נשא דברים בטקס האזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל
נשיא המדינה עם יחזקאל לנדאו, אביו של החלל שמואל יאיר לנדאו | צילום: מארק ניימן / לע''מ

בשבת מסר גורם ישראלי בכיר לחדשות 13 כי הושגה התקדמות משמעותית בפתיחת המו"מ הישיר בין ישראל ללבנון, סביב המחלוקת בעניין סימון הגבול הימי בין המדינות. לדבריו, אם לא יהיו עיכובים נוספים סבב מו"מ ראשון יתקיים במהלך חודש יולי.

הפקיד הבכיר ציין כי במהלך שיחותיו של סאטרפילד בלבנון ובישראל בשבוע שעבר נפתרו חלק גדול מהסוגיות שעיכבו את תחילת השיחות בין הצדדים. אחת המחלוקות שנפתרו נגעה ללוח הזמנים של המו"מ. לבנון דרשה שהשיחות לא יוגבלו בזמן וישראל רצתה מסגרת של חצי שנה. בפגישה שקיימו אתמול שטייניץ וסאטרפילד סוכם שהמו"מ לא יוגבל בזמן באופן קשיח אולם בהודעה שיפרסמו האמריקנים על תחילת השיחות ייאמר כי קיימת שאיפה להגיע להסכם תוך חצי שנה.