‏"לבנון עלולה לשלם מחיר כבד בשל נאמנות חזבאללה לאיראן"

מפקד פיקוד צפון אמיר ברעם אמר בטקס לציון 13 שנה למלחמת לבנון השנייה כי ארגון הטרור ממשיך לבסס את כוחו בדרום המדינה. "לא נאפשר לחזבאללה לממש את שאיפות ההרס של טהראן"

זמן צפייה: 02:35

(בווידאו: נסראללה מאיים על ישראל וארה"ב)

מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, אמר היום כי "נאמנותו של חזבאללה הייתה ועודנה למנהיג העליון באיראן, ולא לאזרחי לבנון. כתוצאה ישירה מכך, עלולה מדינת לבנון לשלם במערכה הבאה מחיר כבד על שיתוף הפעולה שלה עם הטרור השיעי". הדברים נאמרו בטקס לציון 13 שנה למלחמת לבנון השנייה.

"חזבאללה ממשיך לבסס את כוחו בדרום לבנון בניגוד להחלטת האו״ם, בונה בכפרים הסמוכים לגבול תשתיות של טרור ורקטות ומתכוון לנסות ולאיים עלינו גם באמצעות כוחות התקפיים", המשיך ברעם. "על הארגון להבין: לא נאפשר לו לממש את תוכניותיו ואת שאיפות ההרס שלו ושל פטרוניו באיראן".

לכתבות נוספות בנושא:

נסראללה: "אם האמריקנים יילחמו באיראן - ישראל תשלם את המחיר"

מערכות קשר וחשמל – 80 מטר מתחת לאדמה: מנהרת הדגל של חזבאללה

שר ההגנה הלבנוני: "מתנהלים דיונים להסדרת הגבולות עם ישראל"

קטע ממנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור ''חיזבאללה'' שנחפרה ממרחב הכפר רמיה בדרום לבנון
קטע ממנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור ''חיזבאללה'' שנחפרה ממרחב הכפר רמיה בדרום לבנון | צילום: דובר צה''ל

הקצין הבכיר הבהיר כי צה"ל ימשיך לפעול לסיכול מאמצי חזבאללה לאיים על ישראל, ואמר כי "אם תיכפה עלינו מלחמה - נגבה מחיר כבד מהארגון הזה ומאלו הנותנים לו חסות - בכל מקום שיידרש". עוד התייחס ברעם לנאומו של נסראללה לפני כשבועיים, כינה את דבריו "התלהמות וצווחות", ואמר כי הוא מעיד על לחץ רב.

לפני כשבועיים, כזכור, צה״ל השלים את השמדת מנהרת הדגל של חזבאללה שאותרה במבצע "מגן צפוני" בינואר האחרון.

קטע ממנהרת טרור התקפית של חזבאללה שנחפרה ממרחב הכפר רמיה בדרום לבנון
קטע ממנהרת טרור התקפית של חזבאללה שנחפרה ממרחב הכפר רמיה בדרום לבנון | צילום: דובר צה''ל

המנהרה, שעומקה יותר מ-80 מטרים, מקביל לבניין בן 22 קומות, והגובה בה מגיע לשבעה מטרים, היא המנהרה הארוכה ביותר שאותרה. היא נוטרלה באמצעות הזרמת חומרי איטום במקטע שבין הגבול לשטח לבנון: "שללנו מחזבאללה רכיב מרכזי בתוכנית ההתקפה לשעת חירום, אותו בנה במשך שנים", נמסר מדובר צה"ל. בתיעוד שפרסם צהל ניתן לראות את הזרמת הבטון למנהרה דרך רשת צינורות ומערבלות בטון.

המנהרה ההתקפית, שבה הותקנו תשתיות שאפשרו שהייה ממושכת של מחבלים, יכולות חפירה יעילה וניידות של פעילים, הושמדה לאחר שבוצע בחודשים האחרונים חקר מודיעיני מבצעי.

צוות חדשות 13 סייר יום קודם לכן במנהרה, טרם השמדה. פתח הכניסה שלה היה בכפר השיעי ראמיה בגזרה המערבית לתוך ישראל, כאשר היציאה בשטח ישראל נמצא בסמוך ליישובים זרעית ושתולה. במערכת הביטחון מעריכים שחזבאללה הכין אותה ליום פקודה כדי להחדיר דרכה אלפי מחבלים חמושים מ"כוח רדואן", הכוח מיוחד של הארגון, כחלק מתוכנית נסראללה לכיבוש הגליל. לוחמי הארגון היו אמורים לעלות במדרגות המנהרה, לחדור לישראל ולרוץ לעבר עמדות צה"ל והיישובים הסמוכים ולהשתלט עליהם, להרוג עשרות ישראלים וליטול חטופים.