שר ההגנה הלבנוני: "מתנהלים דיונים להסדרת הגבולות עם ישראל"

אליאס אבו סאאב הצהיר כי לבנון מגיעה למו"מ מתוך עמדת כוח: "לא נוותר על טיפה מהים או על כל חלקת אדמה". עוד הודיע כי הצבא יעבה נוכחותו בדרום המדינה, ויפקח על הביטחון באזור הגבול

זמן צפייה: 00:26

שר ההגנה הלבנוני, אליאס אבו סאאב, הצהיר אתמול (רביעי) כי מתנהלים דיונים לקביעת הגבולות היבשתיים והימיים עם ישראל, והדגיש כי לבנון מגיעה למשא ומתן מתוך עמדת כוח ולא בעקבות לחץ שהופעל עליה: "לא נוותר על טיפה מהים שלנו או על כל חלקת אדמה. הגיע הזמן לסיים את סוגיית שרטוט הגבולות". את הדברים אמר לאחר ביקור שערך בגבול עם בכירים בצבא לבנון ועם מפקד יוניפי"ל.

השר טען כי הצבא הלבנוני יעבה את נוכחותו בכל אזור דרום לבנון, כך שהוא זה שיפקח על הביטחון באזור ועל ההרתעה מפני פעולה מצד ישראל. עוד הצהיר כי על צבא לבנון להיות היחיד שיישא נשק נגד ישראל. כמו כן, הודה השר ליוניפי"ל "על מאמציו ועל שיתוף הפעולה שלו עם צבא לבנון".

בתוך כך, יוניפי"ל אישר היום כי מנהרה של חזבאללה חצתה משטח לבנון אל שטח ישראל. זוהי המנהרה השלישית, מתוך השש שצה"ל חשף במבצע "מגן צפוני", שכוח האו"ם אישר כי חצתה את הגבול לישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: לבנון מוכנה לייצב את הגבול הימי עם ישראל בפיקוח האו"ם

דיווח: בכיר ישראלי נפגש עם שר החוץ הלבנוני במוסקבה

כלי רכב צבאיים בגבול לבנון
כלי רכב צבאיים בגבול לבנון | צילום: רויטרס

אתמול דווח בעיתון "אל-חייאת" כי לבנון הודיעה שהיא מוכנה להגיע להסדר בנוגע לסימון הגבולות הימיים עם ישראל, תחת פיקוח האו"ם. על פי הדיווח, הדברים נאמרו במהלך פגישה שניהל יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, עם מפקד כוחות יוניפי"ל בלבנון.

בין ישראל ללבנון שוררת מחלוקת בשאלת תוואי הגבול הימי בין המדינות, ובשנה האחרונה התנהלו ניסיונות אמריקניים לפשר בין הצדדים. על פי הדיווח, מה שהשיב את המשא ומתן למסלול הוא ביקור שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, בביירות בחודש שעבר. לדברי המקורות, מרבית הפגישה שערך פומפאו עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני עסקה בנושא הגבול הימי, ולאחריה החלו מגעים נוספים, בין ארה"ב ליוון ולקפריסין, על מנת שיתפקדו גם הן כמתווכות בסוגיה. זאת, מתוך מחשבה שהסדר בין לבנון וישראל ישרת גם אותן.