דיווח: בכיר ישראלי נפגש עם שר החוץ הלבנוני במוסקבה

מקור בלבנון דיווח לעיתון "אילאף" הסעודי כי הפגישה התקיימה בתיווך רוסי וארכה כשעתיים. שני הצדדים דנו בסוגיית הגבול הימי המשותף וכן במשטר אסד ובמפעלי הנשק של חיזבאללה בלבנון

זמן צפייה: 00:27

שר החוץ של לבנון, ג'ובראן באסיל, נפגש עם בכיר ישראלי במוסקבה – כך פורסם הבוקר (חמישי) בעיתון "אילאף" הרואה אור בסעודיה. לפי הדיווח, הפגישה בין השניים ארכה כשעתיים, והצדדים דנו בסוגיות אזוריות, בהן הגבול הימי המשותף בין שתי המדינות, וכן במשטר אסד ובמפעלי הנשק של חיזבאללה בלבנון.

לפי הדיווח, הבכיר הישראלי העביר בפגישה מסר לנשיא לבנון מישל עאון לפיו ישראל אינה רואה בלבנון אויב אך לא תהסס לתקוף מטרות של איראן וחזבאללה בלבנון. עוד אמר המקור כי שר החוץ הלבנוני ביקש שישראל תחדול מאיומה על מדינתו, והוסיף כי חזבאללה היא אחד הגורמים המרכיבים את לבנון והממשלה תדע לאחד את כל הפלגים והסיעות תחת ריבונותה. המקור רמז כי השר הלבנוני ביקש שישראל תתווך במגעים עם ארצות הברית – כדי שהאחרונה תדחה את ההחלטה להטיל סנקציות.

ישראל העבירה דרך ארצות הברית מסר חריף ללבנון על מפעל חדש לייצור טילים שהוקם בשטחה בחשאי על ידי איראן וחזבאללה - כך פורסם לראשונה לפני כשבועיים בחדשות 13. בעקבות מידע שהועבר אליו על ידי ישראל הזהיר שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו את ראש ממשלת לבנון סעד חרירי במהלך ביקורו בביירות כי חזבאללה ואיראן הקימו בחשאי מפעל חדש לייצור טילים מדוייקים על אדמת לבנון, כך אמר לחדשות 13 מקור אמריקני שעודכן בפרטים.

עוד בחדשות 13:

נתניהו לפומפאו: חזבאללה ואיראן מקימים מפעל טילים חדש בלבנון

רוסיה: מכחישים הדיווח לפיו עצמות אלי כהן הועברו לישראל

נתניהו: "ממשיכים לפעול בכל החזיתות – כולל בצפון"

נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו
נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו | צילום: חיים צח / לע"מ

במהלך ביקורו בישראל לפני כחודש, נפגש פומפאו פעמיים עם נתניהו. לדברי המקור האמריקני, נתניהו הציג לפומפאו מידע שמצביע על כך כי איראן וחיזבאללה הקימו בחשאי בלבנון מפעל חדש לייצור טילים מדוייקים – שקיומו לא היה ידוע עד לאחרונה.

המקור האמריקני ציין כי "פומפאו העלה בפני ראש הממשלה סעד חרירי את דאגתנו מפעילות חיזבאללה בלבנון. פעילות חיזבאללה מהווה איום על לבנון. הבהרנו לממשלת לבנון שחזבאללה עושה משהו בתוך לבנון והסכנה להסלמה מול ישראל כתוצאה מכך היא אמתית. וידאנו שכל המידע שיש ברשותנו בהקשר הזה קיים גם בידי ממשלת לבנון", אמר. ממשרד החוץ האמריקני נמסר בתגובה: "איננו מוסרים פרטים לגבי תוכן של מגעים דיפלומטים שקטים".

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו | צילום: רויטרס

פומפאו התייחס לנאומו של ראש הממשלה בקונגרס האמריקני לפני ארבע שנים ואמר כי "משטר האייתוללות קיים כבר ארבעה עשורים, תומך באלימות ובשנאה ומחפש להשיג נשק גרעיני. הם הציבו את השמדת ישראל כמטרה העליונה שלהם. מול איומים אלה על בסיס קבוע אנו מבקשים להבטיח את ביטחונה של ישראל ותומכים באופן מלא בזכותה להגנה עצמית".

הוא הוסיף כי "תחת הסכם שחתנו ב-2016, אנו מספקים 3.8 מיליארד דולר בשנה לטובת ביטחון ישראל נגד איום הטילים מעזה, לבנון, סוריה ומקומות אחרים. ממשלת טראמפ מחויב להילחם בכל תופעות האנטישמיות. אילן קאר, מי שאחראי מטעמנו על הנושא, היה כאן לאחרונה כדי לדון איך נוכל להעמיק את ההתחייבות להילחם בדעות הקדומות ובחוסר סובלנות. בתקופה שבה האנטישמיות מתחזקת באירופה ובארה"ב, על כולם להיאבק בזה. האתגר שלנו דחוף ביותר אל מול השיח באקדמיה או בדיפלומטיה".