נסראללה: "אם האמריקנים יילחמו באיראן - ישראל תשלם את המחיר"

בנאום לרגל "יום אל-קודס", מזכ"ל חזבאללה התייחס למתיחות הגוברת במפרץ, לסוגיה הפלסטינית ולתוכנית השלום של טראמפ. "ישראל מדינה חזקה, אבל כעת היא חלשה מאי פעם"

זמן צפייה: 02:35

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה התייחס אמש (שישי) למתיחות במפרץ בין ארצות הברית לאיראן, וטען כי "ישראל תשלם את המחיר" במידה ותפרוץ מלחמה. "ישראל היא מדינה חזקה, אבל כעת היא חלשה מאי פעם. היא מפחדת מטילים מעזה, מלבנון, מסוריה, מעיראק ומאיראן". את הדברים אמר בנאום שנשא לרגל "יום אל-קודס" - יום ירושלים הבינלאומי, שמסמל את ההתנגדות לישראל ולשליטה הישראלית בירושלים.

לטענתו, "הממשל האמריקני יודע שמלחמה נגד איראן לא תהיה רק בגבולות איראן, אלא תבעיר את האזור כולו", ואמר כי סעודיה גם תיפגע מכך.

לכתבות נוספות בנושא >> 

עם שריפת בובות נתניהו וטראמפ: באיראן ציינו את "יום אל-קודס"

מערכות קשר וחשמל – 80 מטר מתחת לאדמה: מנהרת הדגל של חזבאללה

עסקת המאה הבאה: הבחירות עלולות לעכב את תוכנית טראמפ • פרשנות

חסן נסראללה בנאום לציון 12 שנים למלחמת לבנון
חסן נסראללה בנאום לציון 12 שנים למלחמת לבנון | צילום: אל-מנאר

נסראללה התייחס לתוכנית השלום של טראמפ ואמר כי היא "שקרית ויש להיאבק בה". "עיקר 'עסקת המאה' היא לחזק את הנוכחות של ישראל ולחסל את הסוגיה הפלסטינית. ארצות הברית וישראל מנסות לממש אותה, אבל ציר ההתנגדות ימנע זאת".

מזכ"ל הארגון טען בנאומו כי "חלק מהפלגים הפלסטינים בעזה מסוגלים לירות על תל אביב מספר גדול של טילים ויכולים לירות רחוק יותר. ההתנגדות מסוגלת להשתלט על שטחים נרחבים בישראל במלחמה הבאה". עוד טען כי היכולות הצבאיות של הפלגים ברצועה התחזקו, ונוספו להם כלים חדשים כמו מזל"טים.

הפגנה של תומכי חזבאללה בביירות
הפגנה של תומכי חזבאללה בביירות | צילום: רויטרס

"ישראל חוששת מאיתנו וכל הזמן מדברת על היכולות הרקטיות שלנו. הבנו שישראל לא מקבלת את הטילים המדויקים שלנו ושהיא טוענת שתפציץ את המפעלים לייצורם, אבל יש בידנו מספיק טילים מדויקים שיכולים לשנות את המשוואה באזור".

לאחר מכן טען כי "ישראל מייצרת נשקים, טנקים, נשק גרעיני ונשק כימי, אז זכותנו להחזיק ולייצר נשק כדי להגן על עצמנו". "כל תקיפה ישראלית על חזבאללה, תביא לתגובה מהירה וחזקה".

צעדות אל קודס באיראן
צעדות אל קודס באיראן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר אתמול ציינו באיראן את "יום אל-קודס" באירועים שכללו תהלוכות והפגנות. המפגינים הניפו שלטים שונים שקוראים בין היתר "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה", וכן "ירושלים היא הבירה הפלסטינית הנצחית". בטהראן בירת איראן, שם נערכה העצרת המרכזית, תועדו מפגינים שורפים בובות בדמותם של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בעצרת בטהראן השתתפו בין היתר גם הנשיא האיראני, חסן רוחאני, ושר החוץ מוחמד ג'וואד זריף. ההפגנות התקיימו בצל שני אירועים משמעותיים: האחד, המתיחות בין ארצות הברית ואיראן במפרץ, והחשש מפני התלקחות; השני, תכנית המאה של טראמפ, שאמורה להתפרסם בחלקה בקרוב, ומעוררת התנגדות עזה בקרב איראן ובעלות בריתה.

מפגינים באיראן מבעירים בובה של טראמפ
מפגינים באיראן מבעירים בובה של טראמפ | צילום: החדשות 13