שרי הקבינט אישרו בניית 715 יחידות דיור פלסטיניות בשטח C

פה אחד: במשאל טלפוני הצביעו כל חברי הקבינט, כולל השרים בצלאל סמוטריץ' וזאב אלקין, בעד יוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבנות בתים בכפרים פלסטיניים בגדה המערבית

זמן צפייה: 01:36

שרי הקבינט אישרו הערב (שלישי) פה אחד את יוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו – בניית 715 יחידות דיור חדשות בכפרים פלסטיניים בגדה המערבית. כאמור, כל שרי הקבינט הצביעו בעד ההצעה, כולל השרים בצלאל סמוטריץ' וזאב אלקין.

מאוחר יותר, התייחס לנושא שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, ואמר כי המהלך נעשה, בין היתר, כחלק מהבקשות של האמריקנים לשפר את חייהם של הפלסטינים.

בנייה לפלסטינים בשטח C נחשבת לסוגיה שזוכה להתנגדות עזה מצד הימין ולובי ההתנחלויות. נתניהו, שמשמש כידוע גם כשר ביטחון, מחזיק בכל הסמכויות לאשר עצמאית בנייה ליהודים ולפלסטינים בגדה המערבית, אך הביא את הנושא לדיון בקבינט בשל הנפיצות הפוליטית של המהלך בימין, כמה שבועות לפני הבחירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הדקירה בהוסטל לנוער גאה: שניים מבני משפחתו של בן ה-17 נעצרו

בעקבות מחדלי החקירה: מחמוד קטוסה מגבש תביעת ענק נגד המשטרה

כדי להכניס מועמדים חרד"לים: פרץ מתערב במכרז – בניגוד לנהלים

אום אל-חיראן
אום אל-חיראן | צילום: רויטרס

גורמים שמעורים בתכני ישיבת הקבינט אמרו לחדשות 13 כי נתניהו עדכן את השרים כי במקביל לאישור הבנייה לפלסטינים בשטח C, יאשר השבוע המנהל האזרחי קידום תכנון ובנייה של 6,000 יחידות דיור בהתנחלויות בגדה המערבית. חלק גדול מהאישורים הללו יהיו של שלבים שונים של תכנון, ולא של בנייה בפועל.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ הגיב לדיווח על יוזמת נתניהו וכתב כי "מדובר בפרסום מדאיג במיוחד. הרשות הפלשתינית בסיוע ובמימון גורמים זרים מבצעת בנייה מסיבית בלתי חוקית באזורים אלו במטרה אחת ברורה - הקמת מדינת טרור בלב הארץ. אנו מקווים מאוד שדבר זה אינו מהווה חלילה איתות לכיוון של הממשלה שתוקם אחרי הבחירות".

בנימין נתניהו מתוך סרטון של מפלגת הליכוד
בנימין נתניהו מתוך סרטון של מפלגת הליכוד | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

לפני כשבועיים, כזכור, נחשף לראשונה בחדשות 13 כי נתניהו מעוניין לטוס לראשונה לקוריאה הדרומית בסוף החודש, כדי לחתום על הסכם סחר חופשי בין המדינות - שלא כולל את ההתנחלויות, כך פורסם מפי פקידים בכירים המעורים בנושא. זאת, במטרה להעביר את מסע הבחירות לחו"ל, כמו בבחירות הקודמות - כדי להדגיש את ניסיונו הרב בנושא מדיניות חוץ. במסגרת זו, מבקש נתניהו לצאת בסוף החודש לביקור שני ביפן.

נתניהו יבקש לנצל את ביקורו בסיאול כדי לחתום על הסכם הסחר החופשי שגובש בין המדינות. מדובר בהסכם ששווה מיליארדים למשק הישראלי – גם בהגברת הייצוא של חברות ישראליות לקוריאה הדרומית, וכן בהוזלה של מוצרים מיובאים מקוריאה הדרומית – במיוחד מוצרי אלקטרוניקה ומכוניות והורדת יוקר המחייה בישראל.