הדקירה בהוסטל לנוער גאה: שניים מבני משפחתו של בן ה-17 נעצרו

ארבעה ימים לאחר האירוע, שבו נדקר הנער פעמים רבות בפתח "בית דרור" שבשכונת התקווה שבתל אביב, הסגירו עצמם שניים מבני משפחתו. החשודים הובאו לחקירה במשטרה

זמן צפייה: 01:06

ארבעה ימים לאחר אירוע הדקירה: שניים מבני משפחתו של הנער בן ה-17 שנדקר בפתח ההוסטל לנוער גאה הסגירו עצמם למשטרה - ונעצרו. השניים נחקרו בחשד כי דקרו את הנער פעמים רבות ב"בית דרור" שבדרום תל אביב, והותירו אותו במצב קשה.

ביום שישי, כאמור, נדקר בן ה-17 מחוץ להוסטל "בית דרור" של קהילת הלהט"ב בשכונת התקווה שבתל אביב. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים איכילוב כשהוא במצב קשה, וסובל מדקירות רבות. לאחר ניתוח התייצב מצבו של הנער, והוא הועבר לטיפול נמרץ במצב קשה אך יציב. בהמשך חזר הפצוע לנשום עצמאית, ומצבו מוגדר כעת בינוני.

עוד בחדשות 13:

נער נדקר מחוץ להוסטל של קהילת הלהט"ב בת"א; מצבו קשה

תיעוד מזירת הדקירה בהוסטל הלהט"בי: רכבו של החשוד ועימות אלים

סקר חדשות 13: 40% מהציבור מבינים הורים שדוחים ילדים להט"בים

זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 17
זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 17 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מבדיקה ראשונית עולה כי החשוד בדקירה יצא מרכב שחנה בסמוך – ותקף את הנער. הרקע לאירוע נבדק כאמור, וייתכן כי מדובר בסכסוך משפחתי על רקע נטייתו המינית.

"כשהגענו למקום ראינו צעיר שוכב בהכרה מעורפלת ברחוב, סמוך לכניסה לבניין, כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בגופו", סיפרו אנשי מד"א רוסטיסלב שטדלין ואליאור יוסף. "מיד התחלנו בטיפול הרפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים מסכני חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי ומתן תרופות לבית החולים".

הפגנת קהילת הלהט''ב נגד השר פרץ
הפגנת קהילת הלהט''ב נגד השר פרץ | צילום: החדשות 13

מהמרכז הגאה של עיריית תל-אביב-יפו נמסר בתגובה לדקירה: "פשעי שנאה הם פשעי שנאה, ולא משנה מי היד שאחזה בנשק. הנערות והנערים ב'בית דרור' נמלטים ממציאות בלתי אפשרית שבה נשקפת לעתים קרובות סכנה ממשית לחייהם ומגיעים למקלט בטוח, תומך ומסייע. האחריות שלנו כחברה היא להיות כל הזמן מקלט מפני שנאה, אלימות ולהט"בופוביה".

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, מסר בתגובה לאירוע כי "אנחנו מזועזעים ומזועזעות מהאירוע האלים ומתפללים לשלומו של הנער. פרטי האירוע טרם הובהרו לחלוטין ואנו קוראים למשטרת ישראל לתפוס את הדוקר ולחקור את הדברים ביסודיות. יש לנהוג ברגישות יתרה שתבטיח את פרטיותו של הנער. בימים שבהם הקהילה הגאה מציינת עשור לרצח בברנוער ו-4 שנים לרצח במצעד הגאווה בירושלים וסובלת מהסתה פרועה ואלימה, תזמון האירוע הוא קשה וכואב. לכולנו יש זכות להיות מי שאנחנו ולחיות את חיינו בביטחון, ולא נעצור עד שכל אחד ואחת מאיתנו יוכלו לממש את הזכות הזו ולחיות בלי פחד".