נער נדקר מחוץ להוסטל של קהילת הלהט"ב בת"א; מצבו קשה

צוות מד"א הגיע ל"בית דרור" שבשכונת התקווה שבעיר, ופינה את בן ה-17 לבית החולים איכילוב כשהוא סובל מפצעי דקירה. מחקירה ראשונית עולה כי ייתכן שמדובר בסכסוך משפחתי על רקע נטייתו המינית

זמן צפייה: 01:07

נער בן 17 נדקר היום (שישי) מחוץ להוסטל "בית דרור" של קהילת הלהט"ב בשכונת התקווה שבתל אביב. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים איכילוב כשהוא במצב קשה, וסובל מדקירות רבות. לאחר ניתוח התייצב מצבו של הנער, והוא הועבר לטיפול נמרץ במצב קשה אך יציב.

המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע, החשוד טרם נתפס ומתנהל אחריו מצוד. מבדיקה ראשונית עולה כי החשוד בדקירה יצא מרכב שחנה בסמוך – ותקף את הנער. הרקע לאירוע נבדק כאמור, וייתכן כי מדובר בסכסוך משפחתי על רקע נטייתו המינית. במקביל, נבדקים כיווני חקירה נוספים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אותרו ממצאי דנ"א של חשוד באונס בקפריסין – שהכחיש קיום יחסים

מתגנבת מאחור – ויורה מטווח אפס: תיעוד חיסול הישראלים במקסיקו

בעקבות מות החוסה בחיפה: המטפל העצור חשוד ברצח

זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 17
זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 17 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

"כשהגענו למקום ראינו צעיר שוכב בהכרה מעורפלת ברחוב, סמוך לכניסה לבניין, כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בגופו", סיפרו אנשי מד"א רוסטיסלב שטדלין ואליאור יוסף. "מיד התחלנו בטיפול הרפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים מסכני חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי ומתן תרופות לבית החולים".

מהמרכז הגאה של עיריית תל-אביב-יפו נמסר בתגובה לדקירה: "פשעי שנאה הם פשעי שנאה, ולא משנה מי היד שאחזה בנשק. הנערות והנערים ב'בית דרור' נמלטים ממציאות בלתי אפשרית שבה נשקפת לעתים קרובות סכנה ממשית לחייהם ומגיעים למקלט בטוח, תומך ומסייע. האחריות שלנו כחברה היא להיות כל הזמן מקלט מפני שנאה, אלימות ולהט"בופוביה".

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, מסר בתגובה לאירוע כי "אנחנו מזועזעים ומזועזעות מהאירוע האלים ומתפללים לשלומו של הנער. פרטי האירוע טרם הובהרו לחלוטין ואנו קוראים למשטרת ישראל לתפוס את הדוקר ולחקור את הדברים ביסודיות. יש לנהוג ברגישות יתרה שתבטיח את פרטיותו של הנער. בימים שבהם הקהילה הגאה מציינת עשור לרצח בברנוער ו-4 שנים לרצח במצעד הגאווה בירושלים וסובלת מהסתה פרועה ואלימה, תזמון האירוע הוא קשה וכואב. לכולנו יש זכות להיות מי שאנחנו ולחיות את חיינו בביטחון, ולא נעצור עד שכל אחד ואחת מאיתנו יוכלו לממש את הזכות הזו ולחיות בלי פחד".

זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 19, תל אביב
זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 19, תל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

חברת הכנסת מיכל רוזין כתבה בתגובה לאירוע כי "החדשות הקשות מעוררות את הפחדים הכי עמוקים של אובדן הביטחון של הקהילה הגאה במרחב הציבורי. קוראת לחקירה מהירה ככל האפשר של המשטרה, במיוחד כדי להבהיר את הרקע לתקיפה. אם יתברר שהרקע הוא להט"בופובי - מדובר בפשע שנאה מהחמורים ביותר".

איתי פנקס ארד, מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל-אביב-יפו, אמר בתגובה לאירוע: "כשהמדינה מלאה בשלטי חוצות מסיתים, כשמנהיגים דתיים מרוב הדתות מתירים את דמנו, כששר החינוך רוצה להמיר אותנו, יש מי ששומעים את המסר ועוברים מדיבורים למעשים. להסתה הפרועה והמתמשכת נגד הקהילה הגאה יש קשר ישיר להתגברות האלימות כלפינו. אין מדובר בניסיון רצח 'על כבוד המשפחה', אלא בפשע שנאה. גם אם המדובר באחים. השנאה היא המכנה המשותף המתועב לכל מי שמתיימרים לייצג במעשי אלימות את רצון אלוהים".