בעקבות מות החוסה בחיפה: המטפל העצור חשוד ברצח

המטפל מוחמד חטיב בן ה-19 חשוד ברצח אפרים בן ברוך בן ה-29, שמת הלילה בביה"ח בני ציון שבעיר לאחר שאושפז מאז המקרה במצב אנוש. עורך דינה של המשפחה: "יש למצות את הדין עם כל האחראים"

זמן צפייה: 01:04

מוחמד חטיב בן ה-19, שנעצר בחשד להתעללות בחוסה אפרים בן ברוך בבית דיור מוגן בחיפה, ייחקר בחשד לרצח. זאת, בעקבות מותו של בן ברוך בן ה-29 הלילה (שישי) בבית החולים בני ציון שבעיר. בן ברוך אושפז מאז האירוע במצב אנוש, והלילה כאמור הלך לעולמו.

עו"ד דן זילברמן, המייצג את משפחת בן ברוך, מסר: "בני המשפחה ואנוכי מחכים לעדכונים נוספים מהמשטרה לאחר סיום הליך הנתיחה באבו כביר. אין לנו ספק כי הסיבה למותו של אפרים מקורה באלימות הקשה מצד המטפל. יש למצות את הדין עם המטפל, הנהלת המעון וכל יתר האחראים, שמבחינתו אשמים במעשה ובתוצאה הקשה והמצערת שהביאה למותו של אפרים".

לעוד כתבות בנושא:

מת מפצעיו החוסה שלפי החשד עבר התעללות במעון בחיפה

נדחה ערעור החשוד בתקיפת חוסה: "תקף 11 פעמים באותו היום"

מטפל בהוסטל בשרון נעצר בחשד לביצוע מעשה מגונה בחוסה

מחמד חטיב החשוד בתקיפת החוסה
מחמד חטיב החשוד בתקיפת החוסה | צילום: חדשות 13

מטעם המעון נמסר בתגובה למותו של בן ברוך: "הנהלת המעון מרכינה ראש ומשתתפת בצערה של המשפחה ועושה כל שביכולתה לתמוך בה ברגעים קשים אלו. נדגיש כי מלבד הדיווח המיידי על ידי הנהלת המעון, מיד עם היוודע המקרה הוגשה התלונה, המעון ממשיך ומשתף פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה וגורמי הרווחה. אנו רואים בחומרה מקרים מסוג זה, לא נסכים לסבול התנהגות אלימה מכל סוג שהיא, ונטפל במקרים מסוג זה במלוא חומרת הדין. אנו ממשיכים במחויבותנו למשפחות הדיירים לעשות את המיטב על מנת לעמוד בסטנדרטים גבוהים ובכדי להבטיח את ביטחונם האישי של דיירי המעון".

ביום רביעי, כזכור, בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורו של חטיב, החשוד כאמור בתקיפה שבוצעה לכאורה בבית דיור מוגן "רמת חיפה", וקבע כי יישאר במעצר עד ליום ראשון, בהתאם להחלטה להאריך את מעצרו יום קודם לכן.

נציג המשטרה טען בדיון בבית המשפט כי חטיב חשוד ב-11 מקרי תקיפה נגד החוסה באותו היום. מנגד, טענה עורכת הדין ראניה סרוגי כי אין לכך אף הוכחה, וכי מעולם לא תקף איש. במקביל, המשטרה בודקת את האפשרות כי החשוד תקף חוסים נוספים.

ביום שלישי, נמסר ממעון "רמת חיפה" כי "ההנהלה רואה בחומרה שאין גדולה ממנה מקרים מסוג זה, ומיד עם היוודע הפרטים פנתה למשטרה. העובד המדובר עבד במעון פחות מחודשיים, ועם היוודע המקרה הוא הושעה באופן מיידי ופוטר לאחר שימוע".

החוסה שע''פ החשד עבר התעללות
החוסה שע''פ החשד עבר התעללות | צילום: חדשות 13

לאחר האירוע, כתבה אחותו של בן ברוך פוסט בפייסבוק ובו תיארה את שאירע לטענת אחיה. "כשהגענו למיון, ראינו את אפרים משותק בידיים וברגליים וכולו חבול וסימני חניקה", סיפרה. "הוא ענה לי 'המדריך מחמד חנק אותי ויצאה לי הלשון, והוא דפק לי את הראש בקיר, משך לי את הרגליים ואת הידיים והרביץ לי בבטן'. ואת כל זה הוא מספר כשאין לו קול - ונאלצתי לקרוא שפתיים שלו. הוא היה כל כך מפוחד".

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, מסרה בתגובה למקרה: "האשפוז של הדייר במוסד סיעודי בחיפה מזעזע, והוא מחייב אותנו להבין שמדובר בבעיה מערכתית רחבה הרבה יותר, ששורשה בהעדפת מוסדות סגורים על פני דיור בקהילה".

"דיור בקהילה הוא מפתח למציאת פתרון לעוולות ולספורי הזוועה שקורים במוסדות, הרחק מעיניי הציבור. יש תחושה כי המוסדות הם מקומות מוגנים, אך בפועל ההיפך הוא הנכון. אנשים הגרים במוסדות חשופים יותר לאלימות מילולית ופיזית. הזכות להיות חלק מקהילה, היא זכות יסוד לכל אזרח במדינת ישראל ותפקיד הממשלה לאפשר לאנשים עם מוגבלות לממש זכות זו, תוך מתן תמיכה ולווי להשתתפות מלאה בקהילה", לשון תגובת רודרמן.