כדי להכניס מועמדים חרד"לים: פרץ מתערב במכרז – בניגוד לנהלים

שר החינוך הזמני החליט לדחות ברגע האחרון מכרז של משרדו לתפקיד הממונה ללימודי התנ"ך בחינוך הדתי - ופתיחתו למועמדים חדשים. הסיבה למהלך: המועמדים ליברלים מדי, לשיטתו • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:51

מחר אמור היה להיבחר מפמ"ר תנך בחינוך הדתי - כלומר הממונה על לימודי התנ"ך. בארבע השנים האחרונות מכהן בתפקיד הרב יהודה טרופר. אלא, שברגע האחרון החליט השר רפי פרץ, בניגוד לנהלים, על דחיית המכרז - ופתיחתו למועמדים חדשים בנוסף לשלושה הסופיים - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13.

זאת, על פי גורמים יודעי דבר, נוכח אי שביעות רצונו מהמועמדים הליברלים, לשיטתו. מדובר בצעד לא תקין גם בימים כתיקונם - ובוודאי בעת ממשלת מעבר. לפי גורמים במשרד, פרץ מעוניין להוסיף למכרז מועמדים חרדים-לאומיים הקרובים אליו רעיונית, וזאת למרות שאסור לו לבצע כל התערבות.

לעוד כתבות בנושא:

הרב פרץ: "הותקפתי מעל כל במה אפשרית; לא כפיתי דבר על אף אחד"

פרץ חוזר בו: "טיפולי המרה הם דבר פסול – מתנגד להם נחרצות"

מנהלי בתי ספר נגד פרץ: "אמירות מעוררות שאט נפש וסלידה"

שר החינוך רפי פרץ
שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13

מלשכת פרץ סירבו להגיב על הידיעה. ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המכרז יתקיים על פי כל כללי הדין בתאריך ה-21.8".

לפני כחודש וחצי, נכנס פרץ לתפקידו במסגרת ממשלת המעבר. במסגרת ההסכם נתניהו, נקבע כי פרץ יכהן גם כמשקיף בקבינט, ואילו מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ' מונה לשר התחבורה ולחבר קבינט.

הרב פרץ הגיב למינוי ואמר כי "אני רוצה להודות לנתניהו על האמון שנתן בנו, אני מקבל את התפקיד בכבוד ובחיל ורעדה. אני רוצה להיות שר החינוך של כל ילדי ישראל, מחבק את כולם", הוסיף פרץ. "יש עוד הרבה משימות: לפתוח שנה חדשה, להכיר ולהוקיר את ערך המורים בישראל - נעבוד על הכול באחווה וברעות".

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: חדשות 13

פרץ, כזכור, כבר הספיק לעורר סערה, כאשר הביע תמיכה לכאורה בטיפולי המרה ללהט"בים. לפני כשבועיים, שלח שר החינוך הרב מכתב למנהלי בתי הספר שפרסמו עצומה נגדו, חזר בו מדבריו וציין כי הוא מתנגד נחרצות לטיפולי המרה. "אני יודע שטיפולי המרה הם דבר חמור ופסול, זוהי עמדתי והיא אינה משתמעת לשני פנים", כתב.

כמו כן, כתב פרץ: "אני מבין שמדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם, מסב למטופלים בו יותר סבל מהקלה - ומגיע אף עד כדי סכנת חיים מאובדנות שניתן למנוע. מעולם לא חשבתי, ודאי שגם לא אמרתי, שנכון להכניס טיפול שכזה למערכת החינוך, ומובן מאליו שאין בכוונתי לשנות משהו מעמדתי זו".