למרות הפיצול והחבירה לנתניהו - גנץ תלוי בלפיד • פרשנות

במקרה שנתניהו יפר את ההסכם בין השניים באופן כלשהו - מוטת האיום היחידה בידי גנץ היא חבירה לקואליצית ה-61 שבראשה הוא עמד עד ליום חמישי - והיום נשלטת ע"י חבר מפלגתו לשעבר

זמן צפייה: 03:48

אחדות בצל הקורונה: לאחר שקיבל יו"ר כחול לבן את ההחלטה להצטרף לממשלת נתניהו, ובהנחה שההסכם בין המפלגות יתקבל מחר - גנץ ימצא את עצמו במצב שבו הוא תלוי ביו"ר יש עתיד וחבר מפלגתו לשעבר, יאיר לפיד.

זאת, משום שבמקרה שראש הממשלה בנימין נתניהו יפר את ההסכם באמצעות הצעת חוק כלשהי, או בכל אופן אחר, מוטת האיום היחידה שנמצאת בסל של גנץ היא חבירה לקואליציית ה-61, שלפיד עומד בראשה, כיו"ר האופוזציה העתידי וראש המרכז-שמאל, שהוביל גנץ עד ליום חמישי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"מקווה שנחזיק מעמד": השף טום אביב על המשבר בענף המסעדנות

אחרי 26 שנה: ה"קומדי סטור" מתאחדים לעונה חדשה – בצל הקורונה

בתגובה לשיגור הרקטה לעוטף: צה"ל תקף בצפון הרצועה

גנץ ולפיד מתחבקים
גנץ ולפיד מתחבקים | צילום: פייסבוק

קיים אפשרות שהחבירה חזרה לחברי מפלגתו לשעבר לא ירדה מהפרק. לפיד, מצידו, מתבטא באופן חריף מאוד נגד גנץ ואמר, כזכור: "גנץ זחל לממשלת נתניהו". כך גם משה (בוגי) יעלון שמביע כעס על המהלך של יו"ר כחול לבן. על פי גורמים המקורבים ללפיד וגנץ, אם ייצטרכו ליישר את ההדורים עם גנץ, הם יעשו זאת למרות ההיפוך ביחסו לנתניהו.

גנץ לעומת הדברים החריפים הללו לא אמר דברים חריפים על חברי מפלגתו לשעבר. זאת, בשל האופי הנינוח של הרמטכ"ל לשעבר וגם בשל רצונו לשמר את היחסים - להוות נציג לחברי מפלגתו לשעבר בנושאים שיעלו בהמשך, ולאפשר לעצמו את החבירה העתידית, אם וכאשר יזדקק לה.