"מקווה שנחזיק מעמד": השף טום אביב על המשבר בענף המסעדנות

בשונה מהשגרה התזזיתית שלו, גם לשף התל אביבי המצליח יש עכשיו הרבה מאוד זמן פנוי. למרות החשש מהשפעות הקורונה על עתיד המקצוע, הוא משתדל לשמור על אופטימיות. "המטבח לא יכול ללכת לישון"

זמן צפייה: 10:32

מגפת קורונה יכולה להכות קשות בענף המסעדנות, להחזיר אותו שנים רבות אחורה או בתרחיש האימים - לבשר על סגירתן של מאות מסעדות. בשונה מהשגרה התזזיתית שלו והלו"ז הצפוף, גם לשף טום אביב שמחזיק בארבע מסעדות יש עכשיו הרבה מאוד זמן פנוי לשבת בבית. "הייתי רוצה שיהיה מלא במסעדה עכשיו", אמר. "לפני שבועיים צילמתי תמונה של תור של אנשים בחוץ. היו פה 40 איש שחיכו להיכנס פנימה. מצד שני יש אנשים שהמצב שלהם יותר קשה".

אביב נולד כמובן בתל אביב. "אני לא אוכל בבית", הודה. "אני מרגיש קצת שאני לוקח את העבודה הביתה, ומצד שני, אני גם שונא לנקות". החיבור של אביב לאוכל ממש לא מקרי - מדובר ביורש של שושלת קולינרית תל אביבית ותיקה. אביו אסי פיקד במשך שנים ביד רמה על מסעדת "פיקאסו" המיתולוגית. "ההורים שלי התגרשו כשהייתי בן 17, אבא שלי מהר מאוד עזב את הארץ ואימא שלי עזבה בערך אחרי כמה חודשים. היום אני יכול להגיד שכנראה הם חיזקו אותי. הם הפכו אותי למה שאני".

טום אביב, טום, אביב, קוקו במבינו
טוב אביב במסעדה הריקה

"קוקו במבינו" הטרנדית, שפתח אביב לפני כשנתיים סמוך לשוק הכרמל שבתל אביב, הפכה תוך זמן קצר לסמל של שילוב בין חוויה קולינרית לבין דחיפה משמעותית למצב הרוח. "אתה לא יכול לתת למקום להעלות אבק", אמר אביב. "בשלב מסוים, אם אני רואה שזה נמשך, גם 'קוקו' יעשה משלוחים. מטבח זה דבר חי, הוא לא יכול ללכת לישון".

"הסיטואציה היא הזויה והיא משפיעה על כולם", אמר אביב. "אני לא חושב שהיינו בחוסר ודאות כזה אי פעם", הוסיף שותפו העסקי שגיא טריגר. "אנחנו מונים היום בארבעת העסקים שלנו קרוב ל-300 עובדים. 250 יצאו לחל"ת". אביב סיכם: "אני מקווה שזה לא ייקח יותר מדי זמן ושנוכל להחזיק מעמד ולא להתרסק סופית. אם עד היום עם ישראל היה מצביע ברגליים, היום הוא מצביע בטלפון. אנשים דופקים לך בדלת, מבקשים המבורגר, בכל המצב המטורף הזה - זה מרגש. זה עושה לך טוב על הנשמה".