בתגובה לשיגור הרקטה לעוטף: צה"ל תקף בצפון הרצועה

צה"ל תקף 3 יעדי חמאס מהאוויר ומהקרקע, ביניהם מוצבים בבית לאהיא ומזרחית לג'באליה. זאת בתגובה לירי שכתוצאה ממנו הופעלו התרעות בשדרות ובעוטף עזה

זמן צפייה: 03:53

צה"ל תקף הערב (שישי) שלושה יעדי חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לרקטה שנורתה לעבר העוטף והתפוצצה בשטח פתוח. כלי טיס של חיל האוויר תקף מוצב בבית לאהיא, וירי ארטילרי פגע במוצב נוסף מזרחית לג'באליה.

ההערכות הן שהירי לא בוצע על ידי חמאס, אלא על ידי אחד הארגונים האחרים ברצועה. זהו הירי ראשון מהרצועה מאז תחילת משבר הקורונה. הפעם האחרונה שבה בוצע שיגור היה ב-25 בפברואר. כידוע, מערכת הביטחון מסייעת בהכנסת ציוד מגן ובדיקות קורונה לרצועה כדי למנוע התפשטות קורונה בעזה.

תקיפת צה''ל ברצועה, ארכיון
תקיפת צה''ל ברצועה, ארכיון | צילום: חדשות 13

לפני שבוע מסרו גורמים בחמאס לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי נערכו שיחות עם המתווכים המצרים והקטרים, במטרה לעקוב אחר המצב הכלכלי הקשה ברצועה לאור משבר הקורונה. הגורמים ציינו כי אם המצב הכלכלי הקשה ברצועה יימשך –  "הגבול עם ישראל יתחמם עד כדי כך שארגוני הטרור ברצועה יכניסו חצי מהציבור הישראלי למקלטים". בכך, לדבריהם, יוכפל מספר הישראלים החולים בקורונה - וישראל תאבד שליטה על הנגיף.

בנוסף, הזהירו הגורמים בחמאס כי השקט הנוכחי בעזה עלול להידרדר אם יהיה איחור בחלוקת הכסף הקטרי, ואם לא ייכנס לרצועה סיוע נוסף לטיפול בנגיף הקורונה. עוד טענו כי קטר הודיעה לחמאס שאין שינוי בחלוקת הכסף הקטרי וכי ממשלת ישראל מעוניינת בהמשך השקט עם עזה.

לפני כשבועיים נשמעה אזעקת שווא בקיבוץ רעים שבמועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. מדוברות המועצה נמסר כי "מדובר בהתרעת שווא כתוצאה מיירוט שווא. לא בוצע שיגור לשטח המועצה". האזעקה האחרונה נשמעה לפני שישה ימים.