אחרי 26 שנה: ה"קומדי סטור" מתאחדים לעונה חדשה - בצל הקורונה

בתקופה שבה כמעט כל עולם הבידור נמחק, חוזרים כוכבי התוכנית האלמותית לסדרה יומית של מערכונים קצרים. בשל המצב, הצלמים עוטים מסכות וכל שחקן נמצא בחדר נפרד. "כמו חבר'ה של מילואים"

זמן צפייה: 09:56

לפני 26 שנים פרצו לחיינו ז'וז'ו חלסטרה, המדען המטורף, המבזק של ז'ק ושאר חברי "הקומדי סטור", והפכו מיד לקאלט. ילדים התחפשו לדמויות בפורים ומילים כמו "לפלף" ו"עיגולדים" הפכו לחלק מהשפה העברית.

דיבורים על איחוד נשמעים כבר הרבה זמן, ולפני שלושה שבועות, כשעוד היה מותר להיפגש בחדרים צפופים, צביקה הדר אירח את כולם בתוכנית הרדיו שלו - ואז התפוצצה הקורונה. בימים אלה הם עובדים על סדרה יומית של מערכונים קצרים שמשודרת ב"פרטנר טי-וי". זו סדרה שנולדה מהצמא לצחוק בעיתות משבר, בשילוב לוח ההופעות של השחקנים שהתפנה לחלוטין והצורך להתפרנס.

צביקה הדר, 'וז'ו חלסטרה, קומדי סטאר
צביקה הדר כ''ז'וז'ו חלסטרה''

בתקופה שבה כמעט כל עולם הבידור נמחק, זו אחת ההפקות היחידות שעובדת. "קיבלנו 'עובד חיוני'", סיפר הדר. "האנשים הכי הזויים הופכים להיות עובדים חיוניים". כך מתנהלת הפקה בעידן קורונה: הצלמים עם מסכות, כל שחקן בחדר נפרד ו"יש לי, יש לי, יש לי, יש לי" המפורסם, ברוח התקופה - בזום. גם ההקלטה לא פשוטה: באולפן אסור יותר מאחד בחדר הקטן.  מהמסך משקיף ונותן הוראות הבמאי, יואב צפיר. הוא נכנס לבידוד במהלך הצילומים אחרי שבא במגע עם חולה ידוע, אבא שלו, טוביה צפיר.

"לא עובר יום בחיי שלא אומרים לי, למה אתם לא עושים את 'הקומדי סטור?'", סיפר רובי דואניאס. "אנשים בני 60, 50 מצטלמים איתנו", הצטרף שגב והוסיף: "הדינמיקה חוזרת ברגע, כמו חבר'ה של מילואים, גם ההווי והכיף", סיפר איתי שגב. "וגם באמת כאילו התראינו אתמול". הבשורה שלהם לא השתנתה עם השנים: צחוקים, טירוף ונונסנס, אלא שעכשיו החיים עצמם הם סוג של הזיה - וכולנו מחפשים סיבה טובה לצחוק.