שגריר ארה"ב לבעלה של אסתר הורגן: "התשובה לטרור – להתיישב"

דיוויד פרידמן הגיע לביתו של בנימין הורגן לניחום אבלים, במסגרתו שוחחו השניים על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ועל הצורך להרחיבה. "הם רוצים שנעזוב, אז אנחנו נוכיח להם שהם טועים"

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן במהלך ביקור אצל משפחת הורגן

דיוויד פרידמן, שגריר ארצות הברית בישראל, נפגש היום (שני) עם בנימין הורגן, שאשתו אסתר נרצחה על רקע לאומני לפני כשבוע ביער סמוך ליישוב טל מנשה, לניחום אבלים. "התשובה לטרור שרוצה לגרש יהודים מיהודה ושומרון - להישאר ולהתיישב", אמר פרידמן במהלך השהות במקום.

במהלך ביקורו של השגריר בבית משפחת הורגן, בנימין סיפר לו כי "אסתר הייתה קרובה מאוד לטבע, ובסופו של דבר רצינו להיות קרובים יותר למרכז הארץ". עוד הוסיף הורגן: "לפני 20 שנים הצטרפנו ליישוב הקטן הזה ומצאנו כאן חברים והקמנו משפחה. אנחנו חפצים להמשיך בכך ואנחנו צריכים לגדול ולהרחיב את הקהילה, רק צריך לשכנע את מקבלי ההחלטות לתמוך בכך".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מול השוטרים – חיסול חשבונות בכביש 6: הרוג ופצוע אנוש מירי

ראש עיריית אילת מצטרף לסער: "נתניהו והליכוד אכזבו את הציבור"

אחרי שדיווחה על הקורונה בווהאן: עיתונאית תרצה 4 שנות מאסר

בנימין הורגן, בעלה של אסתר שנרצחה בצפון השומרון
בנימין הורגן, בעלה של אסתר שנרצחה בצפון השומרון

בתגובה לדבריו, אמר פרידמן כי "למרבה הצער, המוות של אשתך ישפיע על כך. היא נרצחה על התעקשותה כי לעם היהודי יש את הזכות לחיות ולהקים כאן בית. לכן, האחריות שלנו היא להמשיך ולגור כאן. המשפחות כאן חזקות והן חייבות להמשיך להיות כאלה". בהמשך לכך, השיב הורגן: "הם רוצים שנלך ונעזוב, אז אנחנו נוכיח להם שהם טועים. זה כמו לרכב על אופניים – אם אתה מפסיק באמצע, אתה נופל".

כאמור, הורגן בת ה-52 ואם לשישה ילדים, נרצחה ביער ריחן שסמוך לביתה, לאחר שיצאה לרוץ בו. הורגן, אומנית ויועצת זוגית, שבנה הקטן חגג בר מצווה לפני שלושה חודשים, יצאה מביתה בשעה 13:00 מביתה כדי לרוץ ביער. לאחר שלא חזרה ולא יצרה קשר, הזעיק בעלה את כוחות הביטחון. אחרי שעות של חיפושים, נמצאה כאמור גופתה ביער, כשעליה סימני אלימות קשים.

אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון
אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון | צילום: באדיבות המשפחה