מול השוטרים - חיסול חשבונות בכביש 6: הרוג ופצוע אנוש מירי

חשודים ירו לעבר מכונית של בני משפחה שעזבו את לוד בליווי משטרה, אחרי רצח של בן משפחה יריבה. בתרגיל הטעייה, אחד מרכבי המחסלים משך אליו שתי ניידות, כדי לאפשר לחשודים לירות מרכב אחר

זמן צפייה: 04:02

נער בן 15, זקי אבו סעלוק, נהרג היום (שני) ואדם נוסף נפצע אנוש, כתוצאה מאש שנפתחה לעברם מרכב בכביש 6 לכיוון צפון סמוך למחלף נחשונים, בזמן שליוותה אותם ניידת משטרה, תוך כדי הטעיה של היורים. כתוצאה מהירי הידרדר רכבם לתעלה בצד הדרך. השניים פונו לבית החולים בילינסון כשהם מונשמים, שם נקבע מותו של אחד מהם. השניים, ממשפחת אבו סעלוק בלוד, עזבו את העיר אחרי מקרה הרצח של גבר בלוד, שאירע במהלך הלילה, וככל הנראה מדובר בהסלמה בסכסוך בין שתי המשפחות.

משפחת אבו סעלוק עזבה את העיר בשעות שלאחר הרצח בלוד בשני כלי רכב ובליווי ניידת משטרה, ואז נפתחה לעבר אחד מרכבי המשפחה אש מרכב חולף, ככל הנראה בתרגיל הטעיה מתוכנן. השיירה של המשפחה לוותה ע ידי שלוש ניידות, כשלפתע רכב של המחסלים נכנס בין ניידות המשטרה, נהג בפראות ואז נמלט לכיוון לוד. שתי ניידות רדפו אחריו חזרה לעיר, ואחת נשארה עם השיירה. בזמן הזה רכב אחר של המחסלים עבר וירה את את צרור היריות. רק כשהרכב הידרדר לתעלה השיירה עצרה והבינה שהשניים נורו. המשטרה לא זיהתה את הרכב ממנו בוצע הירי.

עוד כתבות בנושא >>

חשד לרצח בלוד: גבר נורה למוות ברכב

חשד ל-3 מקרי רצח בשרון: צעיר נורה למוות, 2 נוספים נורו אחריו

חשד לרצח ברחובות: בת 50 נדקרה למוות – בנה נעצר

אירוע ירי בכביש 6 שבו נפצעו שני גברים ליד מחלף נחשונים | צילום: דן אסולין

ככל הנראה למשטרה עשו תרגיל הטעיה מתוכנן. השיערה הייתה מלווה על ידי שלוש ניידות. פתאום בכביש 6 רכב אחד של המחסלים נכנס בין השוטרים עשה לריקות וזיגזג ואז ברח לכיוון לוד, שתי ניידות נפרדו מהשיירה ורדפו אחריו חזרה לעיר. השיירה נשארת עם ניידת אחת בליווי. בזמן הזה רכב אחר של המחסלים עובר ויורה את הצרור.

סגן מנהל מרחב ירקון במד"א אביחי חדד סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו רכב בתעלה בצד הדרך, 2 צעירים שנסעו ברכב, היו מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות, הענקנו להם טיפול מציל חיים בשטח ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם אנוש".

זקי אבו סעלוק, בן ה-15 שנרצח בכביש 6 | צילום: חדשות 13

כאמור, סלמאן אבו איברהים אל-זברגה בן ה-54 נורה הלילה למוות ברחוב הלן קלר, שבאזור התעשייה לוד. חובשי מגן דוד אדום איתרו אותו בתוך רכב ללא רוח חיים וקבעו את מותו במקום.

חובש רפואת חרום על אופנוע מד"א, איתן שנור ופרמדיקית מד"א מיכל אלימלך, סיפרו: "ראינו רכב שבתוכו ישב גבר בשנות החמישים, הוא היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות , הוא סבל מפציעות קשות, ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

זירת רצח באזור תעשייה לוד | צילום: דוברות המשטרה

כמה שעות לפני התרחש אירוע אלימות נוסף בפזורה הבדואית, שבסופו פונו צעיר בן 25 ונער בן 15 במצב בינוני לבית החולים סורוקה. ביום שבת נדקר נתין זר כבן 30 בדרך בן צבי בתל אביב, ופונה לבית החולים וולפסון במצב אנוש.

סלמאן אבו איברהים אלזברגה שנורה למוות באזור תעשייה לוד | צילום: חדשות 13