ראש עיריית אילת מצטרף לסער: "נתניהו והליכוד אכזבו את הציבור"

מאיר יצחק הלוי עוזב את הליכוד, מצטרף למפלגת "תקווה חדשה" וישובץ בעשירייה הראשונה: "אנו עדים לחוסר ניהול במקרה הטוב, וניהול גרוע במקרה הרע". סער: "אנו חולקים חזון של סובלנות ואחדות"

זמן צפייה: 02:22

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי הודיע היום (שני) כי הוא עוזב את הליכוד, מצטרף לעשירייה הראשונה במפלגתו של גדעון סער "תקווה חדשה" וישובץ בעשירייה הראשונה. "ישראל זקוקה להנהגה חדשה ולתקווה חדשה", אמר. "החלטתי לעזוב את תנועת הליכוד בה הייתי חבר שנים ארוכות, משום שהתנועה ומנהיגה, בנימין נתניהו, שינו את פניהם ואכזבו את הציבור. דווקא היום, בשעה שאנו זקוקים יותר מכל לאחדות, הליכוד בהנהגת נתניהו מוביל שיח מפלג, משסה, מתלהם, ונוקט בתרבות של הכפשה".

"דווקא כשאנחנו זקוקים יותר מכל לשיקול דעת, להחלטות מושכלות, אנו עדים לחוסר ניהול במקרה הטוב, וניהול גרוע במקרה הרע, והסגר השלישי שאנו נכנסים אליו היום הוא ההוכחה לכך", הסביר. "הציבור מאוכזב מהממשלה הנוכחית ומהעומד בראשה וזקוק לתקווה חדשה".

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי | צילום: החדשות 13

עוד כתבות בנושא >>

סער: "ערוך שיהיו הכפשות נגדי מהליכוד, ולא חושש" • בלעדי

רגב: "מפלגתו של סער היא מפלגת אולפנים ואופורטוניסטים"

אלקין עזב את הליכוד והצטרף לסער: "הגיע הזמן למנהיגות חדשה"

סער בירך את יצחק הלוי על הצטרפותו. "את חברי, מאיר יצחק הלוי אני מכיר כבר קרוב לעשרים שנה. הוא אדם בעל ניסיון עצום ורקורד עשיר של עשייה, הקדיש את חייו למען העיר אילת שהוא עומד בראשה למעלה מ-17 שנים", אמר. "הוא הזניק את מערכת החינוך שלה, הפך את העיר לבירת התיירות של ישראל, הפיח בה תנופת פיתוח גדולה ובסס את חזון העיר כשער הכניסה הדרומי של ישראל. ראיתי מעט מאוד ראשי ערים שנאבקו מכל הלב למען עירם ותושביהם כפי שראיתי את מאיר עושה לאורך השנים. מאיר הוא שותף אמיתי לדרך, ואנו חולקים חזון משותף של העצמת הרשויות המקומיות, חיזוק הפריפריה, מחויבות לחינוך ולהזנקתו, ממלכתיות, סובלנות ואחדות. מאיר תמך בעקביות בי ובדרכי הפוליטית במהלך כל השנים, ואני שמח מאוד על הצטרפותו לנבחרת 'תקווה חדשה' לכנסת ה-24. ברוך הבא".

אתמול סער התראיין לחדשות 13 והתייחס להתמודדותו בבחירות הקרובות מול נתניהו. "לראש הממשלה הנוכחי יש הרבה מאוד זכויות", פתח ואמר סער, אולם הוסיף כי "מי שהיה מתאים להוביל את ישראל ב-1996 לא מתאים כבר 25 שנה לאחר מכן". לדבריו, אפילו המנהיגים הגדולים ביותר בעולם "מעבירים את השרביט יום אחד", כלשונו, "והיום הזה הגיע. השינוי הזה נדרש. הציבור מזהה שהוא רוצה תקווה חדשה ונמאס לו להיות תקוע בחוסר מוצא".

נתניהו וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי | צילום: חדשות 13

סער הפנה אצבע מאשימה לנתניהו, ואמר שלמרות הבאת החיסונים נגד הקורונה לארץ, ואל מול מבצע החיסונים שמתנהל כיום - כל אלו "לא פותרים את ראש הממשלה מהאחריות על הכישלון שלו בניהול הקורונה. תראי מה קרה לנו פה - איך הגענו לסגר השלישי הזה? בכל דבר שהממשלה הייתה צריכה לעשות היא נכשלה טוטלית".

יו"ר "תקווה חדשה" הגן על עריקתו של אלקין מהליכוד, שרגע לפני שעבר מפלגה הביע תמיכה ציבורית בנתניהו, אולם כשעזב - טען כי הוא "מסוכן לישראל". "אלקין אמר שאם לא הייתי מקים מפלגה, הוא היה שוקל לפרוש הביתה. כל אדם מגיע לסף מסוים, לקו אדום מסוים. אם הוא אדם ערכי, מצפוני, הוא אומר, 'למרות שאני בתפקיד, אני לא יכול יותר לעשות שקר בנפשי'".

"אני התמודדתי מול נתניהו עוד לפני שנה כי חשבתי כבר אז שצריך שינוי", הזכיר. "אנחנו שופטים אנשים שקיבלו החלטות אמיצות וקשות. הכי קל לנהור עם העדר. אדם שנבחר כל כך הרבה פעמים בליכוד יכול להמשיך ולהיבחר. הוא לקח סיכון מאוד גדול, אבל הוא עשה את מה שלבו אמר לו".