אסתר הורגן נרצחה ביער בצפון השומרון: "אישה מלאה בטוב לב"

תושבת היישוב טל מנשה, אם ל-6, יצאה לריצה ביער הסמוך לביתה - ונמצאה כעבור שעות ללא רוח חיים כשעל גופתה סימני אלימות קשים. השב"כ חוקר חשד למניע לאומני. ראש מועצת שומרון: "רצח ברברי"

זמן צפייה: 04:25

אסתר הורגן, בת 52 מהיישוב טל מנשה שבצפון השומרון ואם לשישה ילדים, היא האישה שנרצחה הלילה (שני) ביער ריחן הסמוך לביתה, לאחר שיצאה לרוץ בו. נסיבות המקרה בבדיקה ובין היתר אחד מכיווני החקירה המרכזיים הוא החשד כי מדובר בפיגוע. שב"כ מעורב בחקירת האירוע. כלבנים וגששים פועלים ביער כדי לאתר את עקבותיהם של הרוצחים. צו איסור פרסום הוטל על החקירה.

הורגן, אומנית ויועצת זוגית, שבנה הקטן חגג בר מצווה לפני שלושה חודשים, יצאה אתמול בשעה 13:00 מביתה כדי לרוץ ביער. לאחר שלא חזרה ולא יצרה קשר, הזעיק בעלה את כוחות הביטחון. אחרי שעות של חיפושים, נמצאה כאמור גופתה ביער, כשעליה סימני אלימות קשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בניסיון להגיע לפשרה: כחול לבן והליכוד הסכימו לדחות את התקציב

סקר חדשות 13: סער עולה ל-19 מנדטים – גנץ מתקרב לאחוז החסימה

משרד הבריאות באיטליה: אותר נשא של זן הקורונה החדש במדינה

אסתר הורגן, נרצחה ביער רחין בצפון השומרון
אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון | צילום: באדיבות המשפחה

"אישה יקרה מלאה כל כך בטוב לב, בעזרה לאנשים, יוצאת בצהרי היום במרכז מדינת ישראל, לפעילות ספורטיבית דקה מהבית שלה, ונרצחת ע"י בני עוולה בצורה כל כך אכזרית", מסר ראש מועצת שומרון יוסי דגן. "ואני שואל איזה ברברים, כמו בימי הביניים. מול איזה רשע אנחנו עומדים. אני רוצה לומר בצורה ברורה לברברים האלו מהרשות הפלסטינית מול כל העולם: לעולם לא תשברו אותנו. ההתיישבות בשומרון תפרח ותגדל ותבנה יחד עם כלל מדינת ישראל, כי אתם ברשות הפלסטינית הברברית בחרתם במוות ואנחנו בחרנו בחיים. אתם מתנהגים כמו ברברים בימי הביניים ואנחנו נמצאים בשנת 2020 ועם ישראל ינצח".

אלעזר רוט, יו"ר צוות חוסן יישובי בטל מנשה, ספד לה: "הייתה אישה עצמאית, ספורטיבית. מאירת עיניים. משפחתית מאוד. יצאה בלי פחד לעשות פעילות ספורטיבית. לא זוכר בכמעט 17 שנים שאני גר פה אירועים דומים. יש פה שלווה. לקחו לנו את השלווה הזאת הלילה".

שר הביטחון, בני גנץ, הביע את תנחומיו: "כוחות הביטחון כבר פועלים כדי לשים את ידם על הרוצח המתועב. לעולם לא נקבל מציאות שבה חיי אדם הופכים להפקר".

אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון
אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון | צילום: באדיבות המשפחה

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לנרצחת: "חיים שלמים של עשיה מופלאה, של בניית בית ומשפחה, של יצירה וטיפול, נגזלו ביד חיות אדם. אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון שלנו יגיעו אל הרוצחים הנתעבים וימצו את דינם. חיבוק אמיץ למשפחתה של אסתר, לילדיה ולאביהם".

מוקדם יותר, פראמדיק מד"א אסף תפוחי, שנכח בזירה, סיפר: "כשהגענו, הובילו אותנו למקום שבו שכבה אישה בת 52 מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא נשימה, ללא דופק וללא כל סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".