נתניהו מקדם בניית 700 יחידות דיור לפלסטינים בשטח C

רה"מ, שמחזיק בסמכות לקדם את המהלך, הביא את הנושא לדיון בקבינט, בשל התנגדות הימין לבנייה פלסטינית בגדה המערבית. השבוע: המנהל האזרחי יאשר תכנון ובנייה של 6,000 יחידות דיור בהתנחלויות

זמן צפייה: 00:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לקבל את אישור הקבינט לבניית 700 יחידות דיור חדשות לפלסטינים בשטח C שבגדה המערבית - כך לפי גורמים שמעורים בתכני ישיבות הקבינט שהתקיימו אתמול (שני) וביום ראשון.

בנייה לפלסטינים בשטח C נחשבת לסוגיה שזוכה להתנגדות עזה מצד הימין ולובי ההתנחלויות. נתניהו, שמשמש כידוע גם כשר ביטחון, מחזיק בכל הסמכויות לאשר עצמאית בנייה ליהודים ולפלסטינים בגדה המערבית, אך הביא את הנושא לדיון בקבינט בשל הנפיצות הפוליטית של המהלך בימין, כמה שבועות לפני הבחירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"הימין המאוחד" הוא אותו המוצר שהכרנו – באריזה חדשה • פרשנות

שתייה עד אובדן הכרה: כך נראה החופש הגדול של בני הנוער

ביהמ"ש בקנדה: אסור לסמן יין שיוצר בהתנחלויות כ"תוצרת ישראל"

התנחלות בגדה המערבית
התנחלות בגדה המערבית | צילום: רויטרס

גורמים שמעורים בתכני ישיבת הקבינט אמרו לחדשות 13 כי נתניהו עדכן את השרים כי במקביל לאישור הבנייה לפלסטינים בשטח C, יאשר השבוע המנהל האזרחי קידום תכנון ובנייה של 6,000 יחידות דיור בהתנחלויות בגדה המערבית. חלק גדול מהאישורים הללו יהיו של שלבים שונים של תכנון, ולא של בנייה בפועל.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ הגיב לדיווח על יוזמת נתניהו וכתב כי "מדובר בפרסום מדאיג במיוחד. הרשות הפלשתינית בסיוע ובמימון גורמים זרים מבצעת בנייה מסיבית בלתי חוקית באזורים אלו במטרה אחת ברורה - הקמת מדינת טרור בלב הארץ. אנו מקווים מאוד שדבר זה אינו מהווה חלילה איתות לכיוון של הממשלה שתוקם אחרי הבחירות".

לפני כשבועיים, כזכור, נחשף לראשונה בחדשות 13 כי נתניהו מעוניין לטוס לראשונה לקוריאה הדרומית בסוף החודש, כדי לחתום על הסכם סחר חופשי בין המדינות - שלא כולל את ההתנחלויות, כך פורסם מפי פקידים בכירים המעורים בנושא. זאת, במטרה להעביר את מסע הבחירות לחו"ל, כמו בבחירות הקודמות - כדי להדגיש את ניסיונו הרב בנושא מדיניות חוץ. במסגרת זו, מבקש נתניהו לצאת בסוף החודש לביקור שני ביפן.

נתניהו
נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו יבקש לנצל את ביקורו בסיאול כדי לחתום על הסכם הסחר החופשי שגובש בין המדינות. מדובר בהסכם ששווה מיליארדים למשק הישראלי – גם בהגברת הייצוא של חברות ישראליות לקוריאה הדרומית, וכן בהוזלה של מוצרים מיובאים מקוריאה הדרומית – במיוחד מוצרי אלקטרוניקה ומכוניות והורדת יוקר המחייה בישראל.

פקידים בכירים שמעורים בנושא ציינו כי הסכם הסחר החופשי עם קוריאה הדרומית כולל סעיף טריטוריאלי שיחריג ממנו את ההתנחלויות. לדבריהם, ההטבות שכלולות בהסכם לא יחולו על סחורות ומוצרים מההתנחלויות בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורמת הגולן.במשך שנים ישראל התנגדה להכללת סעיף כזה בהסכם הסחר החופשי עם קוריאה הדרומית ולכן הוא לא התקדם. כעת ישראל שינתה את עמדתה והסכימה לתנאי הזה. עם זאת, בדומה להסכמים עם האיחוד האירופי, ישראל תצרף לנוסח ההסכם מכתב הסתייגות מהסעיף הנוגע להתנחלויות – בו יובהר כי מבחינת ישראל אין משמעות לסעיף הטריטוריאלי בהסכם בכל הנוגע למעמדן העתידי של ההתנחלויות.