שתייה עד אובדן הכרה: כך נראה החופש הגדול של בני הנוער

לאחרונה יש מי שמנצל את הרגלי השתייה של הצעירים, ומטפטף סם אונס לכוסות במסיבותיהם. במשטרה מתקשים לעצור את מפיצי הסם וממליצים לציבור לפקוח עיניים • החיים הסודיים של בני הנוער – פרק 1

זמן צפייה: 09:58

צוותי מד"א פועלים בחודשי החופש הגדול שעות נוספות. סופי השבוע עמוסים במיוחד לאור העובדה שבני הנוער, שעדיין לא הגיעו לגיל המותר, מתנסים לראשונה בשתיית אלכוהול. לעיתים המצב יוצא מכלל שליטה, ומה שהיה אמור להיות בילוי מהנה, נגמר בבית חולים ולעיתים בסכנת חיים.

אלכוהול הוא לא גורם הסיכון היחיד – לאחרונה מישהו מטפטף לכוסות משקה של בני נוער נוזל מסוכן בהרבה. בשבוע שעבר הגיעה ד' בת ה-13 למסיבת בר מצווה של בן כיתתה, שם שתתה משקה שהוחדר אליו PCP – אחד הסמים הנופל תחת קטגוריית סמי אונס. "שעה אחרי שהגעתי התחיל לי קוצר נשימה והייתה לי סחרחורת", סיפרה. "חצי שעה אחרי זה התקשרו לאמא שלי, הזמינו לי אמבולנס וישר לקחו לי בדיקות דם ושתן ומצאו לי את הסם PCP".

עוד בחדשות 13:

מדוע נהגים לא חונים לפי הסימון – ולמה החוק לא אוכף זאת?

תיעוד: פדופיל מורשע מסתובב ברחוב ללא פיקוח – ותוקף ילדים

הליכוד תרחיב את פעילות המצלמות בקלפיות במגזר הערבי

כוס אלכוהול
כוס אלכוהול | צילום: חדשות 13

במשטרה עושים הכל כדי להילחם בסם המסוכן, אך ללא הצלחה רבה – מכיוון שקשה מאוד לאתר את שרידיו בדם. בהיעדר היכולת לעצור את הפצת סם האונס, כל שנשאר להם זה להזהיר את הבליינים. "צריך לשמור על שתייה, צריך לדעת מאיפה אנחנו מקבלים אותה, שזה יהיה איזשהו רפלקס מותנה", הזהיר סנ"צ אסף אלמוג, קצין אגף החקירות והמודיעין של מרחב יפתח. "דבר שני, צריך לפנות מיד לטיפול רפואי כי הסם מתנדף מהגוף תוך כמה שעות. דבר שלישי, לשמור על הכוס – אם שומרים אותה, זאת הראיה הטובה ביותר".