נדל"ן מעבר לקו הירוק: הצעירים שמצאו את "בית החלומות" ביו"ש

יותר ויותר זוגות עוברים לגור בהתנחלויות עקב המחירים הנמוכים, ולאור העובדה שמשבר הדיור מרתיע אותם יותר מהאפשרות שפתרון מדיני ייאלץ אותם לעבור דירה. "מקבלת דברים שאין בשום מקום אחר"

זמן צפייה: 04:40

יותר ויותר זוגות צעירים עוברים לגור בהתנחלויות ביהודה ושומרון בעקבות המחירים הנמוכים. "במחיר שבניתי פה את בית חלומותי אני מקבלת דברים שלא הייתי מקבלת בשום מקום אחר", סיפר שירן שרון שעברה עם בן זוגה לכפר אלדד.

רבע שעה משכונת גילה שבירושלים, בגוש עציון שוכן היישוב כפר אלדד המונה 170 משפחות. אבל ההבדל במחיר כשחוצים את הקו הירוק מזרחה - הוא שמיים וארץ. על זה יש להוסיף איכות חיים, נוף פסטורלי בית גדול צמוד קרקע ועל כל זה שילמה משפחת שרון מחיר שידהים כל ישראלי. "עלתה לנו כל החבילה - מיליון וחצי", אמר יוני שרון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כשאשתו זועקת לעזרה ברקע: שיחת הנאשם ברצח עם המשטרה • האזינו

"אנשים מתגרשים ונשארים בחיים": המכתב שהחביאה מיכל סלה

"זה יכול להיראות אחרת": תגובת התלמידים לתוצאות מבחן פיז"ה

יוני שרון מכפר אלדד
יוני שרון מכפר אלדד

בימים אלה נבנות בשכונה החדשה של היישוב יותר ממאה יחידות דיור, כמעט כולן נמכרו לצעירים. "יש כאן נהירה של זוגות צעירים - אם עד היום דיברו על יהודה ושומרון כמשהו אידיאולוגי, היום כשמצב הנדל"ן במדינה - הפתרון זה יהודה ושומרון", הסביר ערן דגני, יו"ר כפר אלדד ויזם נדל"ן.

עם או בלי אידיאולוגיה, משבר הנדל"ן משפיע יותר על בחירות של הזוגות לבנות בית מעבר לקו הירוק, מאשר הסדר שלום עתידי שנראה כרגע רחוק אפילו יותר מדירת שלושה חדרים בגוש דן. החשש הביטחוני מטשטש גם הוא כשמדובר במחירי דיור נמוכים יחסית. בין להשקע או למגורים, המשותף לכל הזוגות הוא שהם הצליחו להגשים את חלום בניית הבית רק כשהתרחקו אל מעבר לקו הירוק.