"אנשים מתגרשים ונשארים בחיים": המכתב שהחביאה מיכל סלה

בעדות ששופכת אור על יחסי הנרצחת עם בעלה, סיפרה אחותה לילי בן עמי לחוקרים על המכתב שמצאה, שבו הסבירה מיכל מדוע היא מעוניינת להיפרד מבעלה. "הוא כיבה לי את האור, אני לא אוהבת אותו"

זמן צפייה: 02:16

"הוא כיבה לי את האור, אני לא אוהבת אותו - אנשים מתגרשים ונשארים בחיים" - כך כתבה מיכל סלה במכתב שהחביאה בסלון ביתם ביישוב מוצא, לפני שנרצחה על ידי בעלה - כך על פי כתב האישום. את המכתב מצאה אחותה, לילי בן עמי, כמה ימים לאחר הרצח, ועדותה נחשפה לראשונה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית בחדשות 13.

עדות האחות שפכה אור חדש לפני החוקרים על היחסים שבין בני הזוג ועל המניעים לרצח. "הגעתי לדירה של אחותי המנוחה ביום ראשון. היה שם מכתב אחד בתוך ספר שהיה מונח בסלון בכתב ידה של מיכל. הבנתי שמדובר במכתב חשוב, שבגדול כתוב בו שמיכל רוצה לעזוב את אלירן", סיפרה בן עמי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כשאשתו זועקת לעזרה ברקע: שיחת הנאשם ברצח עם המשטרה • האזינו

גנץ לנתניהו בפגישתם: תוותר על החסינות? רה"מ: "עוד לא החלטתי"

הצעירה הבריטית העידה בקפריסין: "יצאתי מהחדר רועדת וצורחת"

''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל
''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל | צילום: חדשות 13

"מיכל תיארה במכתב שאלירן לא מתאים לה, שהיא סובלת איתו ושהיא החליטה לעזוב אותו", המשיכה האחות. "הסיבות במכתב, כפי שנכתב על ידי מיכל, הן שהוא אדם רע. היא איחלה לאלירן שיתחתן מחדש ושיביא ילדים ויהיה מאושר עם אישה אחרת".

בנוסף על כך, האחות סיפרה כי מצאה פתק בסלון באזור הטלוויזיה שבו נכתב "מיכלי חשוב לי שתדעי שאני לוקח אחריות על המעשים והמילים שלי. אוהב, בעלך אלירן". בידיחוקרי המשטרה גם יומנים ומכתבים שכתבה סלה ונמצאים תחת צו איסור פרסום. גם הם ישמשו ראיה מרכזית במשפט שמתנהל נגד אלירן המואשׁם ברצח האכזרי.

מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא
מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא | צילום: באדיבות המשפחה

לפני כשלושה שבועות הוגש כתב האישום בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד אלירן מלול בן ה-35, בגין רצח בנסיבות מחמירות של אשתו מיכל סלה בביתם בתחילת אוקטובר ובהתעללות בנשים נוספות. מכתב האישום עולה כי לאחר שהשתתפה בסדנה להעצמה נשית, חזרה סלה לביתה. סמוך לשעה 13:20, אז תקף מלול את אשתו, בעת שהייתה בחדרה של בתם, ופצע אותה בראשה.

לאחר מכן, כך לפי כתב האישום, נטל סכין מטבח, גרר את אשתו מחוץ לחדר של בתם בעודה מדממת - ודקר אותה 11 פעמים, בראשה, בפניה, בצווארה, בחזה ובבטנה. סלה מתה מפצעיה כעבור זמן קצר בעקבות איבוד דם.
אלירן מלול החשוד ברצח אשתו מיכל סלה
אלירן מלול החשוד ברצח אשתו מיכל סלה