כשאשתו זועקת לעזרה ברקע: שיחת הנאשם ברצח עם המשטרה • האזינו

בהקלטה שהגיעה לידי חדשות 13 נשמעת מריה טל צועקת "הצילו" בכוחותיה האחרונים, בעוד בעלה מקסים אומר למוקדנית: "אשתי התאבדה, ניסיתי לעצור אותה - תבואו מהר"

זמן צפייה: 02:06

רגע אחרי שדקר למוות את אשתו, כך על פי כתב האישום, התקשר מקסים טל למשטרה וביקש עזרה. בהקלטת השיחה שהגיעה היום (שלישי) לידי חדשות 13, ניתן לשמוע את טל זועק בטלפון למוקדנית: "אשתי התאבדה, ניסיתי לעצור אותה, תבואו מהר". בזמן שמקסים טל זועק לעזרה, אפשר לשמוע ברקע את אשתו, מריה, זועקת "הצילו".

אתמול חשף צוות החקירה לראשונה את הראיות שהביאו לפענוח התיק. ראש הצוות, רפ"ק איציק בן ישי, סיפר על שיחת הטלפון המצמררת של טל למוקד מאה "ברקע שמעו אותה צועקת 'הצילו', היא עדיין הייתה בחיים כשהוא התקשר, אבל הוא לא נקף אצבע כדי לעזור לה. המוקדנית אמרה לו להצמיד אליה מגבת ולחסום את הדם – והוא לא רצה". החוקרת רס"ל קורל קסוטו מוסיפה: "כשהוא נשאל על זה בחקירה הוא אמר 'נגעלתי'".

עוד בחדשות 13:

"לא הזיל דמעה": החוקרים שפענחו את רצח מריה טל מדברים לראשונה

"גססה לנגד עיניו": מקסים טל מואשם ברצח אשתו מריה בקריות

בתום מאבק שהובילה משפחתה: בנותיה של מריה טל יועברו לאחיה

הארכת מעצר שישית למקסים טל החשוד ברצח אישתו
הארכת מעצר שישית למקסים טל החשוד ברצח אישתו | צילום: יובל סייג, חדשות 13

על פי כתב האישום, ביצוע הרצח כמה ימים לאחר רצח מיכל סלה לא הייתה מקרית: "כמה שעות לפני הוא התעניין ברצח מיכל. הוא אישר שגלש באינטרנט ובירר פרטים", חשף בן ישי. "החשוד הזה ספציפית הוא חשוד קר מאוד, חקרנו אותו הרבה שעות ואני לא זוכר שהוא הזיל דמעה", הוסיף. "מדי פעם כשהוא אמר את השם שלה הזכרנו לו להוסיף ז"ל".

לפני כשבועיים הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד טל בגין רצח אשתו מריה בקריות ובקשה למעצר עד תום ההליכים. מכתב האישום עלה כי מקסים הגיע לדירתה של מריה, הסיע את הילדות לגן - ולאחר מכן שב לדירה ודקר את מריה בצווארה באצמעות סכין בזמן שהיא שכבה במיט

מריה טל
מריה טל | צילום: החדשות 13

לאחר מכן, לפי כתב האישום, הוא התקשר לאמו ולמוקד המשטרה, "בעוד המנוחה גוססת לנגד עיניו, ומבלי לעשות דבר על מנת לסייע לה ולהצילה, דווח להם כי המנוחה התאבדה". כמו כן, בזמן שחלף עד הגעת כוחות ההצלה לדירה, מקסים מחק הודעות מהטלפון הסלולרי שלו על מנת לחבל בחקירה ולמנוע שימוש בהם לראיה.

עוד נכתב בכתב האישום כי בחודשים שלפני הרצח מקסים התעמת עם מריה במספר הזדמנויות כיוון שחשב בה שהיא מנהלת יחסים עם גבר אחר, על אף שזו הכחישה את הטענות. בחודש לפני הרצח, הוא אף תקף אותה וגרם לה לשבר באפה במהלך עימות, כך מכתב האישום. לאחר המקרה בית המשפט אסר עליו ליצור כל קשר עם מריה ולהיכנס לתחומי קיריית ביאליק לתקופה של 30 ימים.