לאחר הפיטורים בקריית גת: 30 עובדים במפעל בירוחם זומנו לשימוע

מכתבי שימוע לפני פיטורים נשלחו לעשרות עובדים ב"אמיליה קוסמטיקס", ובהם נכתב כי הצעד התקבל "מטעמי צמצום". זאת, עקב ההחלטה על סגירת המפעל נוכח מצבו הכלכלי הקשה

זמן צפייה: 00:17

מכתבי שימוע לפני פיטורים נשלחו היום (רביעי) ל-30 עובדי מפעל "אמיליה קוסמטיקס". זאת, לאחר שמוקדם יותר היום עיריית קריית גת הודיעה על כוונתה לפטר 320 מעובדיה באופן מיידי.

במכתב שנשלח לעובדים נכתב כי הצעד נעשה "מטעמי צמצום", נוכח המצב הכלכלי עימו מתמודד המפעל, שהודיע על סגירתו לפני כשלושה חודשים. עוד נכתב כי בהתאם להסכם הקיבוצי החל בחברה, התכנסה ועדה שהחליטה כי זהות המפוטרים תוכרע באמצעות בורר. העובדים שקיבלו את מכתבי השימוע זומנו לשיחה שבה "יוכלו להשמיע את התייחסותם בעניין כוונת החברה לסיים את העסקתם".

עוד בחדשות 13:

עיריית קריית גת פרסמה בפייסבוק הודעת פיטורים ל-320 מעובדיה

עוד מפעל גדול בדרום הודיע על סגירה: 240 עובדים בסכנת פיטורים

מפעל נוסף בדרום הארץ נסגר: "נתתי את חיי למקום הזה"

מפעל אמיליה קוסמטיקס
מפעל אמיליה קוסמטיקס | צילום: ואללה, בני בן סימון

"אמיליה קוסמטיקס" הודיעה לפני כשלושה חודשים לבעלי המניות כי תסגור את המפעל שלה בירוחם, הפועל זה 38 שנה ובין מותגיו המפורסמים היה גם סבון נקה. לדברי החברה, ההחלטה התקבלה בשל "מגמות שליליות שמאפיינות את התקופה האחרונה ונמצאות במגמת החרפה בחודשים האחרונים, שגרמו לשחיקה ברווח התפעולי של המפעל בירוחם ולהפסד".

במפעל מועסקים 240 אנשים, שנמצאים כולם בסכנת פיטורין. בהודעת אמיליה קוסמטיקס נכתב כי "מתוך דאגה כנה לעובדי האתר ועתידם, הציעה ההנהלה לנציגות העובדים להיכנס למו"מ מיידי לסיכום תנאי הסגירה של האתר, שכבר החל". עוד נכתב כי להערכת החברה, בעקבות החלטתה לסגור את אתר הפעילות שלה בירוחם ייגרם לה הפסד חד פעמי של כ-25 מיליון שקל.

קריית גת
קריית גת | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום הודיעה עיריית קריית גת על כוונתה לפטר 320 מעובדיה באופן מיידי. לא זו בלבד שעיתוי הפיטורים רגיש - כחודשיים לפני תקופת החגים, אלא גם שהעירייה בחרה להודיע על כך בפייסבוק.

"במסגרת תוכנית ההבראה אנו נדרשים לצמצם באופן מיידי 320 משרות", נכתב בפוסט. "לאור האמור לעיל, העירייה נאלצת לסיים את עבודתם של למעלה מ-300 עובדים, שהתקבלו בשנים האחרונות, ובהנחה שיש להם תחליף מבין העובדים הוותיקים. בימים הקרובים מתוכננת פגישת בוררות נוספת עם הסתדרות העובדים לקביעת זהותם של העובדים הוותיקים אשר ימלאו את משימותיהם של העובדים החדשים, שתסתיים בימים אלה עבודתם בעירייה".